B-Crossover’da Premium Konforu
DS model ailesinin en yeni üyesi olan DS 3Crossback, Türkiye yollarına çıkmaya başladı. Güçlü motoru ve zengin donanımıyla dikkat çeken otomobil, Premium detaylarıyla rakiplerini alt ediyor.
PSA Grubu’nun premium temsilcisi olarak yollara çıkmayan başlayan Fransız markası DS, küçük SUV pazarına DS 3 Crossback ile giriş yaptı. Markanın lüks segmenttekiyeni modeli, farklı tasarım seçenekleri ve güçlü motoruyla dikkatleri üzerine çekiyor. Bu ay La Premiere versiyonuyla konuğumuz olan DS3 Crossback, sportif detayları ve kalitesiyle öne çıkıyor.
Güvenlik Donanımları Eksiksiz
Koyu renkli süslemeleri ve parlak yüzeyleriyle son derece şık bir görünüme sahip araç, sedefli siyah gövdesi ve bordo renkli tavanıyla uyum içerisinde. Gizli kapı kolları, LED aydınlatmaları, siyah jant ve aynalarıyla La Premiereversiyonu, ailenin en çekici üyesi konumunda. Yuvarlak ve sert çizgilerin bir arada kullanıldığı karoser, yerden yüksek yapısıyla da SUV genlerini gözler önüne seriyor.
Aracın içinde de devam eden radikal tasarım, premium müşterilerinin beğeneceği özelliklerden. Uçak kokpitlerini andıran göstergeler, farklı modlara sahip. 10.3 inçlik merkezi HD dokunmatik ekranı ise, akıllı cep uygulamalarına uyumlu. La Premiere tasarım konseptine özel kızıl kahve renkli deri döşemeler çok şık ve konforlu. Üstelik şoför koltuğu masaj fonksiyonuna sahip.
Araçta premium sınıfın olmazsa olmazlarından aktif güvenlik freni, aktif şerit takip yardımcısı, park yardım kamerası, aktif kör nokta uyarı yardımcısı gibi üst düzey donanımlar da unutulmamış. Ön ve arka koltuklarda sunulan yaşam alanı da oldukça ferah.
1.2 litreden 155 beygir güç
DS 3 Crossback’te 1.2 litrelik PureTech motor görev yapıyor. Turbo beslemeli benzinli ünite, 155 beygir güç ve 240 nm tork üretiyor. 0’dan 100 km/s sürate 8.9 saniyede ulaşan otomobil, saatte 208 kilometrelik maksimum hız vadediyor. Ara hızlanmalarda da beklentileri karşılayan motor, düşük tüketim değerlerine sahip.
Fabrika verilerine göre otomobilin ortalama tüketimi 5.3 litre. Bizim kullanımımızda elde ettiğimiz ortalamaysa 6.6 litre oldu. Tatlı sert süspansiyon sistemi sayesinde konfordan ödün vermeyen araç, bir spor otomobil gibi olmasa da yeterince iyi tutunma kararlılığı sergiliyor. Başarılı fren sistemi ve yüksek güç, sportif kullanıma teşvik ediyor. Performanslı sürüşlerde iç mekandaki sessizlik takdiri hak ediyor.