B Segmentinin Lideri mi?
Hyundai’nin küçük sınıftaki temsilcisi i20, üretildiği ilk günden itibaren başarılı satış rakamlarına ulaştı. Peki bu başarısını devam ettirebiliyor mu?
Tamamen yenilenen i20, önceki nesilden tamamen farklı görünüyor. Türkiye’de üretilen yeni i20, sportif olduğu kadar elit bir tasarıma da sahip. Markanın yeni yüzüyle tasarlanan yeni araç, geniş hava girişli ön tamponu, köşelere yerleştirilen sis farları ve çekik farlarıyla öne çıkıyor. Arka tasarımda “Z” formlu stoplar dikkat çekiyor. Gövdeden farklı difizör yapısı da otomobilin iddiasını arttırmış.
MODERN İÇ MEKAN
Bize konuk olan Elite Plus donanım seviyesinde sunulan 10.25 inçlik multimedya ekranı hem şık hem kullanışlı. Ayrıca BOSE imzalı ses sisteminin de kalitesi çok başarılı. 4 kollu direksiyon simidi, 10.25 inçlik dijital göstergeler, yeni tip vites topuzu, geniş kablosuz şarj gözü ve farklı ambians aydınlatmalarıyla Hyundai gerçekten çok iyi iş çıkarmış. Rahat koltuklar ve sportif oturma pozisyonu, sınıfının en geniş iç mekanlarından birinde sunuluyor. 352 litrelik bagaj da hem geniş hem de kullanışlı bir yapıda.
BAŞARILI 1.0 MAKİNE
Bize 1.0 litrelik benzinli motor seçeneğiyle konuk olan yeni i20, sessiz yapısıyla dikkat çekiyor. 7 ileri otomatik şanzımanla kombine edilen benzinli ünite, 100 beygir güç ve 172 nm tork üretiyor. Aracın 1165 kilogram ağırlığını taşımakta zorlanmayan motor, aracı 0’dan 100 km/s sürate 12.2 saniyede ulaştırıyor. Aracın maksimum süratiyse saatte 185 kilometre. Sakin ve sarsıntısız geçişleriyle motorla uyum içinde çalışan şanzıman, ara hızlanmalarda makul bir esneklik sağlıyor. Tatlı sert süspansiyon sistemi hem yol tutuş ile konfor dengesini sağlıyor hem de keyifli bir sürüş vadediyor. Benzinli ünite, sakin yapısı sayesinde makul tüketim değerleri vadediyor. Fabrika verilerine göre ortalama tüketim 5.2 litre. Bizim kullanımımızda yol bilgisayarına yansıyan ortalamaysa 6.3 litre oldu. Sakin kullanımda fabrika verilerine ulaşmak çok da zor değil.
YOL TUTUŞU NASIL?
Otomobilin tasarımında büyük değişimler gerçekleştirilirken, yol tutuşuna da ufak dokunuşlar yapılmış. Süspansiyonlar üzerinde yapılan değişimlere ek olarak ön takımda yapılan iyileştirmeler ile otomobil artık daha iddialı bir yol tutuş sunuyor.