Bu yağ bitkisel bazlı
Castrol, Türkiye’nin ilk ve tek bitkisel bazlı motor yağı ile sürdürülebilirlik çalışmalarını bir adım daha ileri götürüyor. Şeker kamışından üretilen Castrol MAGNATEC BIO-SYNTHETIC ile Castrol, motor yağı pazarında çevresel sorumluluk hareketine sektörde öncülük ediyor.
Castrol, Dr. Özgür Bolat liderliğinde Türkiye’de yaşayan gençler üzerinde yapılan bir araştırmadan yola çıkarak Z kuşağının ekolojik hassasiyetlerini Castrol MAGNATEC BIO-SYNTHETIC lansmanında paylaştı. Yeni ürünün gelecekte de devam edecek çevresel sürdürülebilirlik çalışmalarınının bir adımı olduğunu vurgulayan Castrol Türkiye, Ukrayna ve Orta Asya Direktörü Aslı Yetkin Karagül, “Castrol trendleri takip eden değil, trendleri belirleyen bir marka. Dünyanın her yerinde sayısız araştırmalar yapıyoruz. Hedef kitleyi kapsayan kamuoyu araştırmaları bir yana, global stratejimizi pek çok başlığa göre belirliyoruz. Bu araştırma, Castrol MAGNATEC BIO SYNTHETIC’in lansmanıyla doğru yolda ilerlediğimizi teyit eden bir veri” dedi. Dünyanın önde gelen madeni yağ üreticilerinden Castrol, çevresel sürdürülebilirlik çalışmaları kapsamında Türkiye’nin ilk ve tek bitkisel bazlı motor yağı Castrol MAGNATEC BIO-SYNTHETIC’i pazara sundu. Yüzde 25’i şeker kamışından elde edilen baz yağdan oluşan Castrol MAGNATEC BIO-SYNTHETIC, karbon nötr oluşuyla da farklılaşıyor.
HEDEF SIFIR EMİSYON
Aslı Yetkin Karagül, ihtiyaçların artması ve yaşam tarzının gelişmesiyle yükselen enerji talebiyle iş alanlarını büyüttüklerini belirterek; Castrol’ün çevresel sürdürülebilirlik konusunda kendi sektörünün öncü kuruluşlarından biri olduğuna dikkat çekti. “Castrol MAGNATEC BIO-SYNTHETIC geleceğe dönük bir ürün” diyen Karagül, “Castrol trendleri takip eden değil, trendleri belirleyen bir marka. Dünyanın her yerinde sayısız araştırmalar yapıyoruz. Hedef kitleyi kapsayan kamuoyu araştırmaları bir yana, global stratejimizi pek çok başlığa göre belirliyoruz. Bu araştırma MAGNATEC BIO SYNTHETIC’in lansmanıyla doğru yolda ilerlediğimizi teyit eden bir veri” açıklamasını yaptı. Karagül sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Dünyanın yükselen enerji talebi işimizi büyütmek için bir fırsat. Fakat operasyonel süreçlerimizi, gezegenimize ve gelecek nesillere olan sorumluluğumuzun bilinciyle yapmamız gerektiğini biliyor, emisyon oranlarını azaltma ve sıfırlama hedefiyle çalışıyoruz. Castrol olarak sürdürülebilirlik gündemimiz kapsamında geçmişten bugüne çalışmalarımız devam ederken, bugün lansmanı ile, madeni yağ sektöründe ‘pozitif değişim’ başlatan yeni ürünümüzü duyurmanın gururunu yaşıyoruz. Castrol MAGNATEC BIO-SYNTHETIC ile hedefimiz, pazardaki gücümüzü devam ettirirken, çevresel sorumluluk bilincimiz ile sektörümüzde sürdürülebilirlik alanında pozitif bir değişim başlatmak” dedi.
GENÇLER ÇEVREYE DUYARLI
Castrol tarafından, Eğitim Bilimci Dr. Özgür Bolat liderliğinde yapılan araştırmaya göre; Z kuşağı gençlerinin yüzde 78’i çevre ile ilgili konuların kendilerini ilgilendirdiğini belirtiyor. Şirketleri çevreci olmaya zorlayan Z kuşağı, markaların çevresel sürdürülebilirliğe dikkat etmesi konusunda belirleyici bir role sahip. ERA Research Company tarafından 20-25 Aralık 2018 tarihleri arasında Türkiye genelini temsilen, 12 ilde, 15-23 yaş arasındaki Z kuşağı gençleri üzerinde yüz yüze ve telefonla yapılan araştırmaya göre; Z kuşağı gençlerinin yüzde 78’i çevresel meselelerle ilgileniyor. Bu konuya ilgi yaş ile paralel olarak artıyor. Gençlerin %65’i firmaların çevre duyarlılığına dikkat ediyor. Kadınların duyarlılığı erkeklerden anlamlı olarak daha yüksek görünüyor. Gençlerin %51’i fiyatı daha yüksek olsa bile çevreye zarar vermeyen firmaların ürünlerini satın alıyor.