CENTENARİO SADECE 40 ADET ÜRETİLECEK
Automobili Lamborghini, kurucusu Ferruccio Lamborghini’nin 100. doğum gününü kutladığı bu yıl Lamborghini Centeneario’yu tanıttı.
Centenario, Lamborghini’nin bir defaya mahsus tercih ettiği bir strateji olmayı sürdürürken, şirketin de yenilikçi tasarım ve mühendislik uzmanlığını ortaya koyuyor. V12 yapısını kullanan Centenario’nun 770 beygir gücündeki atmosferik motoru 0-100 km/s hızlanmasını 2,8 saniyede tamamlarken, 0-300 km/s hıza 23,5 saniyede ulaşıyor. Maksimum hızı 350 kilometre olan araç, 100 km/s hızda fren mesafesi ise 30 metre. Tamamı karbon elyafından imal edilen monokok gövde 1.520 kilogram gibi düşük bir ağırlığa ve 1,97 kg/hp güç/ağırlık oranına sahip. Önden arakaya ilerleyen tek çizgi, önde ve arkada açık, duygulara hitap eden, tek parçalı bir şekil yaratan uzun, alçak saçaklarla birlikte ayırt edici Lamborghini hatlarını tanımlıyor. Centenario’nun uzunluğu 4,924 metre, yüksekliği de 1,143 metre. Birkaç dilimden oluşan aerodinamik hava girişleri, hem ön hem de arka kısmın karakterini belirliyor. Ön kaputta hem 1970’lerin spor otomobillerini anımsatan hem de fonksiyonel özellikleri bulunan geniş hava girişleri yer alıyor. Otomobilin arka yapısına hakim olan entegre arka difüzörün ciddi ölçüde büyük olması, hava akım dağılımını en uygun hale getirerek, otomobilin bastırma kuvvetini en yükseğe çıkarıyor ve Centenario’da aerodinamiklerin önemini estetik bir şekilde ön plana çıkarıyor. İlk bakışta havada asılı gibi duran ancak aslında ‘Y’nin uçlarından bağlı olan LED farlar, arka bölümün genişliği boyunca uzanıyor. Centenario, gündüz olduğu gibi gece de ayırt edilmeyi başarıyor.
Dört çeker sistemi
Sürekli dört çeker sürüş sistemine sahip olan Centenario’da Lamborghini’nin yeni arkadan yönlendirme sistemi kullanılıyor. Düşük hızlarda arka lastikler, yönlendirme açısının tersine dönüş yaparak, aks mesafesinde de azalmaya neden oluyor. Bu da düşük hız düzeylerinde dönüş çevikliğini artırıyor ve böylece daha düşük yönlendirme açısı ve daha düşük dönüş çapına ulaşılmasını sağlıyor. Yüksek hızlarda ise arka lastikler dönüş açısıyla aynı yöne dönerek, aks mesafesinin fiilen artmasına neden oluyor. Bunun sonucunda da arkadan yönlendirme sistemi daha yüksek stabilite sağlayarak, otomobilin tepkisini de en uygun hale getiriyor. Lamborghini’nin Strada, Sport ve Corsa olarak isimlendirilen sürüş modlarında, arkadan yönlendirme sistemi, özellikle yanal dinamiklerde her bir modun kendine has özelliklerini yansıtıyor.
1.75 milyon Euro
Lüks iç mekanın tasarımı, her bir Centenario müşterisinin taleplerine göre düzenlenebiliyor. Hafif karbon elyafından imal edilen spor koltuklar yer alırken, gösterge panelinin uzun kenarlarında yer alan yeni dikişler, direksiyon simidi, güneş siperlikleri, külbitör kapakları ve yeni iç kapı panelleri de karbon elyafı ve Alkantara’dan imal edildi. Centenario, 2016’nın sonbaharından başlayarak 2017 yılı boyunca teslim edilecek olan 20 coupe ve 20 spor otomobil olmak üzere sınırlı sayıda üretilecek. Bu 40 adet Centenario modelinin tamamı, 1,75 milyon euro artı vergilerden başlayan satış fiyatlarıyla dünyanın dört bir tarafındaki koleksiyonerler ve Lamborghini hayranları tarafından satın alınmış bulunuyor.