DIŞARDAN KUZU İÇERDEN KURT
Porsche’nın Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıttığı yolda kullanılabilen yarış otomobili Yeni Porsche 911 R, “kuzu görünümünde kurt” olarak tanımlanıyor
Sınırlı sayıda üretilen, 911 R, 60’lı ve 70’li yıllarda çok sayıda yarışla birlikte TargaFlorio’ya katılırken, dünya rekorlarına da imza attı. Yeni Porsche 911 R, 4.0 litrelik ve 500 beygir güç üreten 6 vitesli spor şanzımanı ile tarihi rol modelinin başlattığı gelenekteki yerini alıyor. Yeni 911 R de sistemli hafif ağırlıkta yapı, azami performans ve benzersiz sürüş deneyimi sunuyor. 911 modellerinin en hafifi olan otomobil, sadece 1370 kilogram. Motor sporları atölyesinde geliştirilen Yeni 911 R, yüksek performanslı doğal emişli motoruyla motor yarışları modelleri 911 GT3 ve GT3 RS’nin yanında yer alıyor.
100 km’ye 3.8 saniye
Yeni 911 R’de 911 GT3 RS’de olduğu gibi otomobilin arka bölümüne yerleştirilmiş dört litrelik hacme sahip altı silindirli bir motor bulunuyor. Bu yarış motoru, 8.250 d/d’de 500 HP güç ve 6.250 d/d hızda da 460 Nmtork üretiyor. Arkadan motorlu otomobil, kalkıştan saatte 100 kilometre hıza 3,8 saniyede ulaşıyor. 911 R saatte 323 kilometre azami hıza ulaşabiliyor. 100 kilometrede ortalama 13.3 litre tüketiyor.
GT versiyonu
Sürücü, 1960’larda tasarlanan ilk 911’ini anımsatan Pepita tartan tasarımlı kumaş orta panellere sahip karbon tam çanak koltuğa oturuyor. Çapı 360 milimetre olan “R’ye özel” GT spor direksiyon da sürücüden gelecek komutları almaya hazır bekliyor. Vites değiştirmek için de R’ye özel kısa vites kolu ve debriyaj pedalı kullanılıyor. Ön yolcu koltuğunun yan tarafında gömülü olarak yer alan alüminyum markaya sahip karbon çerçeve şeridinin üzerinde bu sınırlı sayıdaki 911 R’nin üretim numarasını gösteriyor. GT otomobillerinin bir diğer tipik özelliği olan ve kapı kolu olarak kullanılan çekme kayışı da bu modelde de kendine yer buluyor.