DİZEL SEÇENEĞİNE KAVUŞTU
Range Rover model gamının geçtiğimiz yıllarda pazara sunduğu Evoque yeni dizel motor seçeneğine kavuştu. Evoque, 3 ve 5 kapılı olmak üzere iki farklı gövde seçeneğine sahip
Geçtiğimiz yıllarda pazara giriş yapan Range Rover Evoque, sadece benzinli motor seçeneğiyle satılıyordu. Artık TD4 motor seçeneğine de kavuşan Evoque, 2 litrelik dizel motor seçeneğiyle daha ekonomik. Land Rover modellerinin off road kullanımına uygun olması tamamen genlerinden geliyor. Evoque’un agresif görüntüsünün asıl mimarı ön farları. Çok şık görünen farlarda LED gündüz lambalarına yer verilmiş ve bu çizgiler Evoque hemen diğer araçlardan ayırıyor. Kaputun ön kısmında Evoque’un hangi nesilden geldiği ön kısımda yer almış. Eğimli tavan yapısı dikkatleri çekerken arkaya doğru yükselen omuz çizgisi oldukça sportif bir görünüm sunuyor. Arka kısımda dar arka camın siyah boyalı tavan sütunları ve LED destekli stop grubu fark ediliyor. Çift egzoz çıkışı ise bu aracın gücü hakkında ufak bir ipucu niteliğinde olmuş. Range Rover Evoque dört bir yanına gizlenmiş kameralara sahip ve bu kameraların her biri içeriden izlenebiliyor. Evoque safkan bir arazi aracı olmasa da pek çok lüks SUV’den daha rahat yol dışına çıkabiliyor ve bu sırada karşılaştığı 50 cm derinliğindeki sulardan geçebiliyor. Range Rover Evoque’un boyutlarına bakacak olursak uzunluğu 4,37 metre, genişlik 1.98 metre iken yerden yükseklikte 1.63 metre olarak kayıtlara geçmiş.
Kaliteli ses sistemi
Aracın iç mekanına baktığımızda malzeme kalitesi açısından başarılı bir alanla karşılaşıyoruz. Konsol tamamen deriyle kaplanmış ve işçilik kusuru yok. Modern bir görünüme sahip çift renkli konsolda orta konsoldaki 8 inçlik büyük bilgi ekranı göze çarpıyor. Buradan bluetooth ve usb desteği de sunan ses sistemini dokunmatik olarak kontrol edebiliyorsunuz. Araç içerisindeki ses sisteminin kalitesi oldukça iyi. Evoque anahtarsız çalıştırma özelliğine sahip ve start düğmesine basmamızla vites görevi yapan silindirik buton yavaşça dışarıya yükseliyor. Çevirilerek kulllanılan vites kumandasının kullanımı alışkanlık gerektiriyor. Evoque gelişmiş arazi sürüş programlarına da sahip. Vites kumandasının arkasındaki kısımdan değiştirilebilen ayarlarla aracın sürüş karakteri değiştirilebiliyor. Açık renkli deri koltuklarının kalitesi çok iyi olan Evoque’un içerisindeki ferahlık cam tavan sayesinde arttırılmış. Cam tavan özellikle arka koltuklarda yolculuk edenler için keyif verici bir donanım haline gelmiş.
2 litrelik dizel
Türkiye’de daha önce sadece 2.0 litrelik benzinli motor ile satılan Evoque, artık dizel seçeneğiyle de yollarda boy gösterecek. Dört silindirli turbo motor, sessiz yapısı ve çabuk devirlenen karakteri ile beğenimizi kazandı. 132 beygirlik güce sahip olan dizel ünite, 1750d/d’dan itibaren 430 Nm’lik tork değeri sunuyor. Evoque’u 100 kilometre hıza 9 saniyede ulaşıyor ve saatte 195 kilometre hız yapıyor. Gücünü 9 kademeli otomatik şanzımanla yere aktaran Evoque’un akıllı çekiş sistemi torku tekerler arasında paylaştırarak güvenli yolculuklar yapmanızı sağlıyor. Evoque fabrika verisi olarak 100 kilometrede ortalama 5,1 litrelik yakıt tüketimi gerçekleştiriyor. Bizim sürüşümüz boyunca bu tüketim farklı kullanım alanlarında 7 litrelere kadar çıktı. Bu yükseklikteki bir araçtan beklenmeyecek kadar iyi yol tutan Evoque’u yoldan çıkarmanız için çok çabalamanız gerekli.