DİZEL VERSİYONU ARATMIYOR
Opel, Crossland X’de otomatik şanzımanı sadece 1.2 litrelik benzinli versiyonda sunuyor. Performans olarak beklentileri karşılayan bu kombinasyon düşük tüketimiyle de iddialı
Alman otomotiv üreticisi Opel, X ailesinin ikinci ütesi olan Crossland X ile başarılı bir çıkış yakaladı. SUV-B segmentinde yer alan araç, yerden yüksek karoseri ve yenilikçi donanımlarıyla dikkat çekiyor. Sadece 2 çeker olarak sunulan araç, benzer boyutlardaki Mokka X modelinden tamamen farklı bir tasarıma sahip. Crossland X, bu sefer de otomatik şanzımana sahip tek versiyon olan 1.2 litrelik benzinli motoruyla konuğumuz oldu.
7 inçlik dokunmatik ekran
Şık tasarımıyla öne çıkan araç, geniş hava girişli ızgarası ve yüksek motor kaputuyla güçlü bir duruşa sahip. Sınıfının sportif üyelerinden olan araç, arkaya doğru yükselen omuz çizgisiyle kaslı bir görünüm vadediyor. 17 inçlik alaşım jantlarla donatılan aracın arka tasarımındaysa genele oranla sade çizgiler tercih edilmiş. Aracın iç mekanı da yenilikler içeriyor. Son derece kaliteli olan kokpitte 7 inçlik IntelliLink dokunmatik ekran, hem altında da elektronik klimanın kumanda birimleri yer alıyor. 3.5 inçlik renkli gösterge paneli, paketle sunulan ısıtmalı direksiyon ve ön koltuklar gibi lüks öğeler de unutulmamış. Aracın iç mekanında sunulan yaşam alanı oldukça ferah. 410 litrelik bagaj da oldukça geniş. Araçta akıllı hız sabitleme sistemi, trafik işareti tespit sistemi, şerit ihlali uyarı sistemi, sürüşe duyarlı full LED ön farlar, ön – arka park sensörü gibi sınıfı için oldukça zengin bir donanım listesi standart olarak yer alıyor. Güvenlik sorunu olmaması için marka araçta düz hat denge kontrolü, virajda fren desteği gibi gelişmiş donanımlar listeye eklenmiş.
3 silindirli benzinli
Bize yeni nesil 1.2 litrelik turbo beslemeli benzinli motorla konuk olan Crossland X, gücünü ön tekerleklere iletiyor. 1214 kilogramlık otomobili rahatlıkla hareket ettiren 3 silindirli motor, 110 beygir güç ve 205 nm tork üretiyor. Araçta görev yapan 6 ileri otomatik şanzıman, yumuşak geçişleriyle konfora katkı sağlıyor. Bu kombinasyonla 0-100 km/s hızlanmasını 11.8 saniyede tamamlayan araç, saatte 187 kilometre sürate ulaşabiliyor. Alt devirlerde üretilen tork sayesinde ara hızlanmalarda da başarılı sonuçlar veren araç, tatlı sert süspansiyon sistemiyle donatılmış. Çok zorlanmadığı sürece izinden çıkmayan araç, sportif tatlar verebiliyor. Fabrika verilerine göre aracın ortalama tüketimi 5.4 litre. Bizim kullanımımızda yol bilgisayarına yansıyan rakamsa 7 litre oldu. Sabit hızlı otoyol sürüşlerinde tüketimi fabrika verilerine kadar düşürmek zor değil.