DÜŞÜK TÜKETİM DİKKAT ÇEKEN TASARIM
Citroen’in C4 Cactus modeli farklı tasarımı ve bir o kadar tüketimiyle dikkat çekiyor. Zengin bir donanım listesine sahip olan modelin iç mekanı da oldukça sevimli.
Crossover pazarının en yeni temsilcilerinden Citroen, mücadelede öne geçebilmek için farklı bir tasarım ve tarza sahip C4 Cactus modelini hazırladı. Adından bile farklı olduğu anlaşılabilen araç, retro tarzıyla rakiplerinden ayrılıyor. Bu ayki konuklarımızdan olan C4 Cactus, farklı tasarımıyla olduğu kadar aracın tampon ve kapılarına yerleştirilmiş Airbump yani hava kesecikleriyle ilgi çekici bir model haline geliyor. Markanın hafifletme çalışmalarının en etkili sonuçlarından biri olan araç, 4.16 metrelik uzunluğuna ve 1.73 metrelik genişliğine rağmen sadece 1055 kilogram ağırlığında. Aracın tasarımını tek kelimeyle özetlemek gerekirse, radikal demek yeterli olacaktır. Farklı farlar, kaş gibi çizilmiş gündüz aydınlatmaları ve Airbump’lar tasarımı trafikteki tüm araçlardan ayırıyor. Öte yandan konuğumuzun etkileyici renginin, siyah detaylarla birlikte trafikte oldukça dikkat çektiğini söylemeliyiz.
Rahat iç mekan
Aracın iç mekanı da tıpkı dışı gibi radikal çizgilere sahip. Marka, günlük hayatta kullanımı çok çok az olan parçaları araçtan çıkararak işe başlamış. Bu kapsamda arka camlar, kelebek tipte tercih edilmiş. Araçta kullanılan gösterge paneli ve orta konsoldaki 7 inçlik dokunmatik tablet ekranı dışında sadece 4-5 tuşa yer verilmiş. Aracın otomatik şanzımanı bile toplamda 3 tuşla kumanda ediliyor ve orta konsol yer kaplamıyor. Kanepe şeklindeki ön koltuk, tıpkı arkadaki gibi oldukça konforlu. Torpido gözü sandık şeklini alırken, kapı kolları da retro tasarımı yansıtıyor. Düşük ağırlık ve dizel motorun birlikteliği, yakıt tasarrufu anlamına geliyor. Fabrika verilerine göre 3.6 litre olan ortalama tüketim, 50 litrelik depoyla 1380 kilometreden fazla menzil ortaya çıkarıyor. Bizim kullanımımızda 4.9 litrelik ortalama tutturan aracın tasarruf potansiyeli yüksek.
Tüketimde cimri
C4 Cactus, bize 1.6 litrelik dizel versiyonuyla konuk oldu. 92 beygir güç ve 230 nm tork üreten motor, kağıt üzerinde güçsüz görünse de düşük ağırlık sayesinde yeterli çekiş gücüne sahip. 6 ileri yarı otomatik ETG6 şanzımanla kombine edilen araç, 0’dan 100 km/s sürate 12.6 saniyede ulaşıyor. Maksimum hız ise saatte 182 kilometre. Şanzımana direksiyon arkasındaki kollarla müdahale etmek mümkün. Şanzıman ilk iki viteste ağır kanlı değişimler yapıyor olsa da yüksek tork sayesinde ivmelenme sorunsuz.