EFSANE MARKA SEKTÖRE GERİ DÖNÜYOR
Yaklaşık 80 yıldırı otomotiv sektöründe faaliyet gösteren İngiliz asıllı üretici Jaguar, XE modeliyle test sayfalarımızın bu ayki konukları arasında yer alıyor
Jaguar markasının giriş modeli olan XE, lüks sınıfta BMW 3 serisi ve Mercedes C serinin segmentinde bir otomobil. Tasarım açısından markanın giriş modeline ilk baktığımız da sportif bir tasarım anlayışını ta ki ilk modellerine kadar gidiyor. R-Sport donanım seçeneğiyle test konuğumuz olan XE, tamamen spor bir araç olmasının yanında 2 litrelik turbo dizel seçeneğiyle de oldukça ekonomik bir araç. Kısık far blokları yatık L şeklindeki gündüz LED’leri ile araç tam bir atletik duruş sergiliyor. Büyük hava girişleri ve krom kaplamalar şık bir görünüm sunarken, keskin çizgiler daha dinamik bir hava oluşturmuş. Jaguar XE R-Sport’un yan kısmına bakacak olursak atletik çizgilerin burada da devam ettiğini görüyoruz. 4.67 metrelik uzunluğa sahip olan araç, 1.41 metre yüksekliğinde. Alçak tavan yapısıyla başarılı bir aerodinamik sunan modelin dingil mesafesi 2.83 metre. Aracın arka kısmına baktığımızda ise Büyük stop grupları ve büyük logo aracı bize tam olarak tanıtıyor. Sağ alt stop grubunun altında yer alan 2.0d logosu ise aracın motor seçeneği hakkında bilgi veriyor. XE’nin bagaj hacmi ise 455 litre genişliğinde.
Tanıdık izler
Misafirimizin iç mekanına girdiğimizde, Land Rover ailesinden tanıdık kombinasyonlar ile karşılaşıyoruz. Tabi öncesinde araca binerken biraz kafayı eğmek gerekiyor. Aksi taktirde ufak bir travma geçirmek an meselesi olabilir. Koltukların spor yapısı vücudu sarıyor. Arka kısımda baş ve diz mesafesi yeterli sayılır fakat arka koltuklarda sadece 2 kişiye rahat bir yolculuk imkanı sunuluyor. Deri direksiyon simidi üzerinde ki kısa yol tuşları kolay ve anlaşılır nitelikte. Orta konsolda büyük bir renkli ekran sunuluyor. Malzeme kalitesi konusunda da rakiplerine göre yeterli bir seviyede olan XE’de bardaklıklar ve saklama gözleri yeterli. Ancak araçta torpido gözü yok. Nasıl mı? Torpido gözünü açtığınızda ortalama 6 litrelik bir yangın tüpü ile karşılaşıyorsunuz ve kapağı bizim yaptığımız gibi hemen geri kapatıyorsunuz. Vites topuzu yerine dairesel bir joystick kullanan model dediğimiz gibi Land Rover’dan izler taşıyor.
2 litrelik dizel
Jaguar XE’nin kalbinde 2.0 litrelik 4 silindirli bir dizel ünite yatıyor. 3.20d modeliyle oldukça benzer bir sürüş performansı sergileyen araç, arkadan itiş keyfini yaşatıyor. 4000d/d’da 180 beygir güç üreten bu ünite, maksimum torkunu 1750d/d’den itibaren 430 Nm olarak veriyor. 0’dan 100 kilometre hıza 7.8 saniyede ulaşan araç, maksimum 228 kilometre hız yapıyor. 8 ileri otomatik şanzımana sahip olan araç, 100 kilometrede 4.2 litrelik bir tüketim gerçekleştiriyor. Araçta Eco, Normal, Winter ve Dynamic olmak üzere 3 sürüş modu yer alıyor. Daha sportif bir sürüş deneyimi gerçekleştirmek için direksiyon arkasında ki kulakçıkları da kullanabilmemiz başarılı. Yol tutuş konusunda da oldukça beğenimizi kazanan model, verimli dizel seçeneğiyle de ekonomik. Bizim kullanım şartlarımızda araç 100 kilometrede ortalama 5.6 litrelik bir tüketim değerini ekranlarımıza yansıttı.