EGEA YENİ SEÇENEĞİNE KAVUŞTU
Fiat, Egea projesinde atağa yeni bir yola çıktı. Egea ailesi, ikinci karoser seçeneğine kavuştu. Sedandan farklı özellikler sunan HB versiyonu, teknolojisi ve şık tasarımıyla dikkat çekiyor
Mühendislik çalışmalarının yüzde 70’ini Türkler’in gerçekleştirdiği Fiat Egea, sedan versiyonun ardından hatchback karoser seçeneğine de kavuştu. Tofaş’ın Bursa’da ürettiği Egea, beklentileri karşılamayı başarıyor. Krom ön panjuru, ince yapılı farları ve kıvrımlı motor kaputuyla çekici bir tasarıma sahip olan araç, arka bölümde de kendine has çizgilere sahip. Profilde dikkat çeken bir başka unsur da çıkıntılı omuz çizgisi. Bu aracı hem kaslı hem olduğundan daha geniş gösteriyor. Bizimde bu haftaki test konuğumuz olan çiçeği burnunda model, özellikle LED gündüz farlarıyla dikkat çekiyor. Oldukça sportif çizgilere sahip olan araç, dinamik duruşuyla ön plana çıkıyor. 440 litrelik bagaj hacmi sınıfının en iyilerinden.
Acil fren sistemi
Aracın iç mekanına geçtiğimizde sedan seçenekten farklı olarak 7 inçlik HD tablet ekran, ileri sürücü destek sistemleri, yeni nesil Uconnect sistemi, Apple Car Play ve Android Auto bağlantı sistemleri gibi özellikler yer alıyor. Malzeme kalitesi ve işçilik sınıf standartlarının üzerinde. Aracın kokpiti yeterince geniş. Asıl şaşırtıcı olansa arka koltuk sırasının genişliği. Aracın tavanının arkaya doğru belirgin şekilde alçal maması ve fazladan baş mesafesi için tasarlanan tavan şekli, arka koltuklardaki yaşam alanını sınıfının en iyilerinden biri haline getirmiş. Egea hatchback donanım konusunda oldukça zengin. Standart 6 hava yastığı, Yokuş Kalkış Destek Sistemi ve Acil Fren Destek Sistemi gibi özellikleri de içeren son nesil ESC. Tüm bunların yanında Egea Hatcback, 200 km/s hıza kadar kaza riskini tespit ederek sizi uyaran ve gerekirse otomatik fren yapabilen aktif güvenlik sistemlerini ve yalnızca hızı değil, önünüzdeki araçla takip mesafesini de koruyan Adaptif Hız Sabitleme Sistemi’ni sınıfında ilk kez standart donanımlar arasında sunuyor.
120 beygirlik benzinli
Aracın kalbinde görev yapan 1.4 litrelik Turbo benzinli ünite 120 beygir güç üretirken maksimum torkuda 215 Nm. Oldukça sportif motor, 0-100 kilometre hızlanmasını 9,6 saniyede tamamlıyor. Maksimum 200 kilometre hız yapan araç, fabrika verisine göre 100 km’de 6 litrelik tüketim gerçekleştiriyor. Bizim sürüşümüz boyunca araç yol bilgisayarına 6.8 litrelik tüketim değerini yansıttı. Tatlı sert süspansiyon sistemi, araca dinamik bir yapı kazandırırken, konfor seviyesini de başarılı bir seviyede tutmayı sağlıyor. Fiat Egea’nın başlangıç fiyatı ise 53 bin 900 lira. Sedan versiyonla aynı aks aralığı, süspansiyon sistemi ve iz genişliğine sahip HB versiyon, bu sebeple benzer bir yol tutuşa sahip.