EKONOMİDE ZİRVE YAPIYOR
Opel’in B sınıfındaki temsilcisi Corsa, geçirdiği makyaj operasyonuyla tüm dikkatleri üzerine çekti. Daha atletik bir görünüme kavuşan model, dizel motor seçeneğiyle uzun menziller vadediyor
Pazara çıktığı 1982 yılından beri başarılı satış rakamlarına imza atan Corsa, yaklaşık 13 milyon satış adetine ulaştı. 5. Jenerasyonla test konuklarımız arasında yerini alan model, markanın tasarım anlayışını belki de en detaylı uygulanan modellerden diyebiliriz. Opel Corsa’ya ilk etapta tasarım açısından bakacak olursak, geniş far blokları ve ızgara araca sportif bir görünüme büründüğünü görmemek mümkün değil. Artık tüm yeni nesil araçlarda sunulan gündüz LED’leri Corsa’da ağabeylerinde olduğu gibi bumerang şeklinde sunulmuş. Genişletilen ön ızgara krom detaylar ile daha şık bir havaya bürünmüş. Kırmızı rengiyle dikkat çekmiyor değil. Bu sefer 5 kapı seçeneğiyle misafirimiz olan Corsa, minik aileler için kullanışlı. Arka stoplar bir önceki karoser yapısına göre daha atletik bir hal almış. Dışa doğru taşan stoplar artık daha büyük. Aracın boyutlarına bakacak olursak 4.02 metre uzunluğa ulaşan aracın genişliği 1.74 metre iken yerden yüksekliği de 1.48 metre olarak hesaplanmış.
Ergonomik iç hacim
Renkli iç mekan Misafirimiz olan Opel Corsa’nın iç mekanına girdiğimizde tamamen yeni çizgilerle karşılaşıyoruz. Malzeme kalitesi açısından sınıf standartlarında olan araç özellikle piyano siyahı kaplamaları kalite algısını yükseltiyor. Orta konsolda yer alan 7 inçlik dokunmatik ekran Adam modelinden tanıdık. Konsol üstünde yer alan kırmızı çizgi, aracın dış tasarımıyla uyum içinde. Ön kısımda sunulan alan yeterli olsa da arka taraf için aynı şeyleri demek pekte mümkün değil. Corsa’da arka kısımda baş ve diz mesafesi sınıf ortalamalarında diyebilmek mümkün. Corsa’da ilk kez sunulan donanımlar arasında, Trafik İşareti Tespit Sistemi, Şerit İhlali Uyarı Sistemi, Takip Mesafesi Göstergesi, Ön Çarpışma İkazı, Uzun Far Asistanı, Kör Nokta Uyarı Sistemi aracı daha güvenli bir hale getirmiş. Test aracımızda sunulan ısıtmalı direksiyon simidi, ön koltuklar ve yan aynalar kış aylarının vazgeçilmezi. Şehir içinde kullanım kolaylığı sağlayan Cıtymodu direksiyonu adeta bir kuşun bile çevirebileceği bir hafiflik veriyor. Gelişmiş Park Pilotu, sizin yerinize uygun bir park yeri tespit eder ve ideal manevrayı hesaplar. ESP ile ıslak, kaygan veya zorlu zeminlerde yola daha dirençli tutunma sağlıyor.
100 km’de 3,8 litre
Corsa asıl hünerini dizel motor seçeneğiyle gösteriyor. Easytronic seçeneğiyle de pazarda yer alan model, bize manuel seçeneğiyle konuk oldu. Kaputun altında yatan 1.3 litrelik ECOTEC dizel ünite Opel’in geçmişte kullandığı seçeneklerinden. 3750d/d’dan itibaren 75 beygir güç sunan araç, torku 1500d/d’dan itibaren 190 Nm. 5 ileri manüel şanzıman ile sunulan dizel motor, yüksek devirler de performans sağlıyor. 0’dan 100 kilometre hıza 14,8 saniyede ulaşıyor. Maksimum 164 kilometre hız yapan araç, performans konusunda başarılı. Yakıt tüketimi konusunda da ortalamaların altında olan modelin fabrika verileri 100 kilometrede ortalama olarak 3,8 litrelik bir tüketim gerçekleştirdiğini sunuyor. Bizim kullanımımız boyunca araç 4,5 litrelik yakıt tüketimi gerçekleştirdi. Corsa’da yer alan süspansiyon sistemi orta sertlikte. Yol tutuş konusunda başarılı olan Corsa, geleneğini bozmuyor. Deri direksiyon simidi net tepkiler veriyor.