Elantra’ya Sportiflik Aşısı
Hyundai’nin kompakt sedan modeli Elantra, yeni nesliyle çok daha sportif bir otomobil haline getirildi. Sadece benzinli motorla sunulan aracın donanım listesi oldukça uzun tutulmuş.
ZENGİN DONANIM
Koreli otomotiv devi Hyundai, C-Sedan pazarındaki oyuncusu Elantra’yı yeniledi. Sportif tasarımı, güçlü motoru ve zengin donanımıyla öne çıkan otomobil, bu ayki konuklarımız arasında yerini aldı.
Sınıfının iri modellerinden olan yeni araç, yeni tasarımıyla adeta spor sedan segmentine geçiş yapmış. Yeni tasarımıyla çok daha sportif olmayı başaran yeni Elantra, logoya doğru uzanan üçgen farları, köşelere yerleştirilmiş sis farları, geniş ön ızgarası ve öne doğru alçalan motor kaputuyla dinamik bir görünüşe sahip.
KABLOSUZ ŞARJI DA VAR
Önceki nesle göre tamamen yenilenen dış tasarım, sadece profilden bakıldığında tanıdık geliyor. Arka tasarım ise sportif tasarımın en ilgi çekici bölümü. Köşeli far grubu, spoyler görevi gören bagaj kapağı, ortaya yerleştirilmiş model ismi, şık tasarımı tamamlıyor. Aracın iç mekanı da yenilenmiş.
Yeni orta konsol ve direksiyon simidi oldukça şık. Kokpiti tamamen kaplayan krom çıta, geniş havalandırma çıkışları, arasına yerleştirilen 7 inçlik dokunmatik multimedya ekranı ve hemen altına konumlandırılan elektronik klima kumandaları, aracın yenilikçi yapısını ortaya koyuyor. Araçta akıllı telefon entegrasyonu ve kablosuz şarj gibi yeni nesil teknolojiler de unutulmamış.
Geniş ve ferah hissettiren iç mekanda, hem ön hem arkada oturanlar için oldukça rahat bir yaşam alanı sağlanmış. Rahat koltuklar, uzun yolculuklarda bile yormayan yapısıyla dikkat çekiyor. 458 litrelik bagaj, bazı rakiplerin gerisinde olsa da, geniş ağzı ile kullanışlı bir yapıya sahip.
127 BEYGİRLİK BENZİNLİ
Araçta kullanılan 1.6 litrelik benzinli ünite, 6 ileri otomatik şanzımanla kombine ediliyor. 127 beygir güç ve 155 nmtork üreten MPI motor, 1325 kilogramlık otomobile yeterli performansı sağlıyor. Bu kombinasyonla 0-100 km/s ivmelenmesini 11.6 saniyede tamamlayan Elantra, saatte 195 kilometrelik son süratiyle de beklentileri rahatlıkla karşılıyor.
Ara hızlanmalarda da yeterli esnekliği sunabilen motor, yumuşak geçişlere sahip şanzımanla birlikte konforlu sürüşü daha çok seviyor. Fabrika verilerine göre aracın ortalama tüketimi 6.8 litre.
Bizim kullanımımızda elde ettiğimiz ortalamaysa 7.4 litre oldu. Yeni araçta, kör nokta uyarı sisteminden arka çapraz trafik çarpışma uyarısına, akıllı bagaj kapağından kablosuz şarj sistemine kadar uzun bir donanım listesi sunuluyor.