Elektrik Hiç Bitmesin: Cupra Leon
Cupra efsanesini bilmeyeniniz yoktur. Özellikle tasarımlarıyla iddialı olan Cupra modelleri, artık performanslarıyla da adlarından sıkça bahsettirecek. Peki Cupra Leon ne kadar başarılı?
Tasarıma baktığınızda standart Leon’dan farkları yok gibi görünse de, farklılıklar ayrıntılara gizlenmiş. Ön ızgarada bulunan Cupra logosu, yanda yer alan farklı jant gurubu, otomobilin farklılığını ortaya koyan ayrıntılardan. Otomobilin diğer farkı ise iki tane depo kapağı girişinin olması. Arka bölümde ise feyk egzoz çıkışları yer alırken, Cupra logosu bagaj kapağının ortasına konumlandırılmış. Bagaj açma butonunun üstünde ise yine marka logosu yer alıyor.
KOKPİTTE NELER VAR?
Belki de Cupra Leon’un standart versiyondan ayırmayan tek yer kokpit alanı olabilir. Burası neredeyse birebir standart Leon’a benziyor. Koltukların tasarımı bu ayrımı biraz daha iyi yaptırsa da, geri kalan alanlarda neredeyse birebir benzer bir kokpit tasarımı hakim. Orta konsolda büyük bir ekran kullanılmış ve gösterge paneli de oldukça başarılı. Arka bölümde sunulan baş ve diz mesafesi de standart versiyonla birebir aynı. Eşya gözü konusunda cömert olan model, kapı içlerinde, vites önünde, arkasında ve kolçakta yeteri kadar alan sunmuş.
HANGİ MOTOR İLE GELİYOR?
Hibrit versiyon 1.4 litrelik e-Hibrit motor ile geliyor. 245 Bg güç ve 250 nM tork değerine sahip olan motor, sadece piller dolu iken bu gücü size sağlıyor. Piller boş olduğu durumda 150 Bg güç ve 250 Nm tork değerini model size sağlayabiliyor. 6 ileri DSG şanzıman ile kombine edilen model, 0-100 km/s hızlanmasını 6.7 saniyede tamamlıyor. Tam dolu piller ile 55-60 km menzil dunabilen modelin tüketim verisi ise 1.3 litre. Sakin kullanımda bu tüketim verilerine rahatça ulaşabiliyorsunuz.
KONFOR VE YOL TUTUŞ NASIL?
Sert süspansiyon üzerine inşa edilen Cupra Leon standart kullanımda çok rahatsız etmiyor. Zemin kötüleşirse eğer sert süspansiyonun dezavantajını daha iyi görebiliyorsunuz. Yol ve rüzgar sesi alan model, yüksek devir çevirme anında size tüm bu yaşanan olumsuzlukları unutturuyor. Limitleri zorlanan model önden kayma yaşatabilir. Bu durumda otomobilin dört tekerlekten çekiş olma beklentisi daha da artıyor.