Evoque’a Küçük Hacimli Motor
Range Rover’ın sportif kompakt SUV’u Evoque, artık 1.5 litrelik benzinli motor seçeneğiyle de tercih edilebiliyor. 160 beygir güç üreten motor, araca yeterli performansı sağlarken, tüketimde de makul seviyede kalabiliyor.
Range Rover’ın kompakt SUV modeli Evoque, sportif tasarımı ve zengin donanımıyla markanın yüksek satış rakamlarına ulaşan modelleri arasında yer alıyor. Kurların artışıyla iyice yükselen fiyata bir çözüm bulan marka, araçta artık 1.6 litrelik benzinli motor seçeneği sunmaya başladı.
ARAZİDE DE İDDİALI
Land Rover modellerinin off road kullanımına uygun olması tamamen genlerinden geliyor. Evoque’un agresif görüntüsünün asıl mimarı ön farları. Çok şık görünen farlarda LED gündüz lambalarına yer verilmiş ve bu çizgiler Evoque hemen diğer araçlardan ayırıyor.
Kaputun ön kısmında Evoque’un hangi nesilden geldiği ön kısımda yer almış. Eğimli tavan yapısı dikkatleri çekerken arkaya doğru yükselen omuz çizgisi oldukça sportif bir görünüm sunuyor. Arka kısımda dar arka camın siyah boyalı tavan sütunları ve LED destekli stop grubu fark ediliyor.
Çift egzoz çıkışı ise bu aracın gücü hakkında ufak bir ipucu niteliğinde olmuş. Range Rover Evoque dört bir yanına gizlenmiş kameralara sahip ve bu kameraların her biri içeriden izlenebiliyor. Evoque safkan bir arazi aracı olmasa da pek çok lüks SUV’den daha rahat yol dışına çıkabiliyor. Range Rover Evoque’un boyutlarına bakacak olursak uzunluğu 4,37 metre, genişlik 1.98 metre iken yerden yükseklikte 1.63 metre olarak kayıtlara geçmiş.
Aracın iç mekanına baktığımızda malzeme kalitesi açısından başarılı bir alanla karşılaşıyoruz. Konsol tamamen deriyle kaplanmış ve işçilik kusuru yok. Modern bir görünüme sahip çift renkli konsolda orta konsoldaki 8 inçlik büyük bilgi ekranı göze çarpıyor. Buradan bluetooth ve usb desteği de sunan ses sistemini dokunmatik olarak kontrol edebiliyorsunuz. Araç içerisindeki ses sisteminin kalitesi oldukça iyi.
Evoque anahtarsız çalıştırma özelliğine sahip ve start düğmesine basmamızla vites görevi yapan silindirik buton yavaşça dışarıya yükseliyor. Çevirilerek kulllanılan vites kumandasının kullanımı alışkanlık gerektiriyor. Evoque gelişmiş arazi sürüş programlarına da sahip. Vites kumandasının arkasındaki kısımdan değiştirilebilen ayarlarla aracın sürüş karakteri değiştirilebiliyor. Açık renkli deri koltuklarının kalitesi çok iyi olan Evoque’un içerisindeki ferahlık cam tavan sayesinde arttırılmış. Cam tavan özellikle arka koltuklarda yolculuk edenler için keyif verici bir donanım haline gelmiş.
160 BEYGİRLİK BENZİNLİ
Türkiye’de daha 2.0 litrelik motor seçenekleriyle satılan Evoque, artık 1.6 litrelik benzinli motorla da sunuluyor. Dört silindirli turbo beslemeli motor, sessiz ve esnek bir yapıya sahip. 160 beygirlik güce sahip olan benzinli ünite, 1600-4000 d/d arasında 260 nmlik tork değeri sunuyor. Evoque’u 100 kilometre hıza 10.3 saniyede ulaşıyor ve saatte 199 kilometre hız yapıyor. Gücünü otomatik şanzımanla yere aktaran Evoque’un akıllı çekiş sistemi torku tekerler arasında paylaştırarak güvenli yolculuklar yapmanızı sağlıyor. Evoque fabrika verisi olarak 100 kilometrede ortalama 7,9 litrelik yakıt tüketimi gerçekleştiriyor. Bizim sürüşümüz boyunca bu tüketim farklı kullanım alanlarında 10 litrelere kadar çıktı. Bu yükseklikteki bir araçtan beklenmeyecek kadar iyi yol tutan Evoque’u yoldan çıkarmanız için çok çabalamanız gerekli.