Ezber Bozan Honda City
Geçtiğimiz yıl Eylül ayında Türkiye’de yollara çıkan City ezber bozan tasarımı ve donanımlarıyla dikkat çekiyordu. Model bu iddiasını devam ettiriyor mu?
Birinci nesli 1996 yılında yola çıkmaya başlayan Honda City, Türkiye pazarına geri dönüyor. City, Honda’nın Türkiye’deki en geniş sedan ürün gamına yönelik ilk adımı temsil ediyor. Yeni City aynı zamanda Honda Türkiye’nin sedan ailesinin güçlenmesine katkı sağlıyor. Honda mühendisleri ve tasarımcıları tarafından dikkat çekici ve heyecan uyandıran bir tasarıma sahip olması hedeflenerek yenilenen City, yeni imajı ve özellikleriyle kompakt sedan sınıfında iddiasını ortaya koyuyor. Yenilenen City meydan okuyan, kendine güvenen ve dikkat çekici olmak üzere üç temel kavram üzerine geliştirildi.
TASARIM NASIL?
Sportif tasarımıyla güçlü sedan duruşuna farklı bir yorum getiren yeni City, dış tasarımıyla güven vermeyi ve aynı zamanda etkileyici bir izlenim bırakmayı başarıyor. Önden arkaya her bir ayrıntısı büyük bir özenle işlenen, keskin hatların hakim olduğu, çekici, sportif ve dinamik bir görünüm sunan yeni City’nin genel tasarımını DRL (Gündüz Sürüş Farı) ve otomobilin genişlik algısını artıran LED teknolojisine sahip stop lambaları gibi en ileri teknolojilerin kullanımı tamamlıyor. Tasarımcılar tarafından gövde oranları yeniden yorumlanan City’de önden arkaya doğru karakter çizgisi A sütunun alt noktasından arkaya kadar uzanıyor ve böylece yandan bakıldığında normalde olduğundan daha uzun görünüyor. Görüş açılarını daha da iyileştirmek için aynalar kapı sacına monte edilirken; uzun burun tasarımına ek olarak daha alçak ve uzun tasarlanan bagaj da otomobilin modern tasarımına katkı sağlıyor.
FERAH KOKPİT
Ferah ve geniş bir iç mekan kullanımı hedefleyen yeni City, eğlenceli ve keyifli bir sürüş deneyimi yaşatmayı vaat ediyor. Honda, şehir yaşamının stresini kullanıcıları için azaltan rahat bir iç mekan sunmayı hedeflerken; buna bağlı olarak konforlu ve ideal sürüş pozisyonunu sağlayan ön koltuklar sunuyor. Arka koltuklarda da üstün bir konfor seviyesine ulaşılan Yeni City’de, 10’uncu nesil Civic’e göre 20 mm daha geniş arka yolcu diz mesafesi oldukça ferah bir iç mekan sunmakla kalmıyor ayrıca arka koltuk yolcularına ileri düzey bir görüş alanı da sunuyor.
1.5 LİTRELİK MAKİNE YETERLİ Mİ?
Yeni City’nin sıralı dört silindirli 1.5 litre i-VTEC benzinli motoru 121 PS (89 kW) maksimum güç ve 145 Nm maksimum tork üretiyor. CVT şanzımanla kombine edilen motor bünyesindeki Honda’ya özel yüksek hassasiyetli supap kontrol teknolojisi; yüksek yakıt verimliliği ve performansı bir arada sunuyor. Yüksek güç üreten motoru ile gelişmiş yakıt ekonomisini aynı potada eriten City’de, yakıt tüketimini ve CO2 emisyon değerlerini düşürmek amacıyla iyileştirmeler yapıldı. Keyifli sürüş deneyimi sunan yeni City, 139 gr/km (WLTP) CO2 emisyonu ve 6,2 lt/100 km (WLTP) değerleri ile yakıt ekonomisiyle fark yaratıyor.