GELİŞİMİNE DEVAM EDİYOR
Alman üretici BMW X3’ü ilk olarak 2003 yılında X5 modelinin kardeşi olarak lanse etmişti. E83 kasa kodu olarak da bilinen X3, SUV sınıfında arkadan itişi sunan nadir modellerden
BMW X3’ü geçirdiği makyaj operasyonundan sonra artık daha ulaşılabilir bir arkadan itişli çift çeker versiyonuyla pazara sundu. İlk olarak 2003 yılında sunulan model, ağabeyi X5 ile tasarım olarak neredeyse aynı demek mümkün. Bizimde test konuklarımız arasında yerini alan model, ilk etapta sportif duruşuyla kendini ön plana çıkarıyor. Geniş tamponu ve güçlü hava kanalları X3’ü daha cesur bir SUV haline getiriyor. Bir önceki tasarım anlayışından biraz daha sıyrılan model artık daha modern. Dik bir şekilde far gruplarının ortasına konumlandırılan ızgara, artık daha çok dikkat çekiyor. Opsiyonel olarak sunulan xenon farlar, LED teknolojiyle birleşmiş. Üç bölmeli tampon yerini tek bir bölmeye bırakmış. Sis farları yine aynı yerinde konumlandırılırken, opsiyonel olarak LED seçeneği de sunulmuş. Aracın yan kısmına geçtiğimizde, arka kısma doğru uzanan çizgiler aracın sportif yönünü destekliyor. 18 inçlik alaşımlı jant atletik yapıya atıfta bulunmuş. xLine paketiyle birlikte sunulan alüminyum alt gövde koruması araca şık bir crossover havası katmış. Arka kısımda LED stop grupları çıtayı iyice yükseltiyor. Bir önceki karosere göre daraltılan arka cam ve yenilenen tampon tamamiyle uyum içinde. Aracın boyutlarına bakacak olursak uzunluğu 4.65 metre, genişlik 1.88 metre iken yerden yüksekliği de 1.66 metre olarak kayıtlara geçmiş. Bu oranlarla araçta ufak bir büyüme söz konusu olmuş.
Panaromik cam tavan
Misafirimiz olan BMW X3’ün iç mekanına girdiğimizde, kaliteli işçiliğin ve ergonominin bir arada olduğunu görmemek mümkün değil. Koltukların ve kapı içi döşemelerin araçla uyumlu bir renk oluşturulmuş. Vites topuzunun ve kol dayamanın etrafındaki ahşap kaplama kalite algısını yükseltiyor. Okunaklı gösterge panelinin ortasında yer alan yol bilgisayarı gayet anlaşılır. Deri direksiyon simidi üzerinde yer alan tuş kombinasyonu kafa karıştırıcı değil. Orta kısımda 6.5 inç büyüklüğündeki renkli ekran, kullanımı vites topuzunun hemen arkasında yer alan bir joystick ile kumanda ediliyor. Tatminkar müzik sistemi ve geri görüş kamerasını bu ekran üzerinden takip etmek mümkün. Yüksek oturma pozisyonu daha geniş bir görüş alanı sağlıyor. Panoromik cam tavan açıla biliyor. Arka kısımda baş ve diz mesafesi açısından sorun yok. Dijital klima ile arka kısımda da farklı bir hava oluşturmak mümkün. BMW X3’ün bagaj hacmi 550 litre, koltuklar yatırıldığında bu oran 1600 litreye kadar çıkıyor.
1.6 litre benzinli
BMW X3 Türkiye’de 1.6 litre benzinli ve 2 litrelik dizel seçenekleriyle sunuluyor. Bizim konuğumuz olan 1.6 litrelik benzinli ünite 4×2 çekiş sistemine sahip. 5000d/d’dan itibaren 170 beygir güç sunan modelin maksimum torku 1400d/d’dan itibaren 250 Nm. Gücünü arka tekerleklere ileten araç, aslında keyifli sürüşler vadediyor. 1680 kilogram ağırlığıyla araç, 0’dan 100 kilometre hıza 9.3 saniyede ulaşırken maksimum 204 kilometre hız yapıyor. 8 ileri otomatik şanzımanın 3 sürüş modu var. BMW ailesinin alışılmış sürüş modlarını sunan modelde Sport+ yer almıyor. Araç fabrika verisine göre 100 kilometrede ortalama 7 litrelik bir yakıt sarfiyatı gerçekleştiriyor. Bizim kullanımımız boyunca araç ortalamada 8.1 litrelik bir tüketim değerini ekranlarımıza yansıttı. Daha performanslı bir sürüş dinamiği izlerseniz bu oran 10 litrelerin üzerine çok rahat çıkıyor. Yüksek hızlarda dikiz aynalarından dolayı hafif bir rüzgar sesini duymak mümkün. Ama genel olarak yalıtım konusunda başarılı bir model.