Hem Ekonomik Hem Dinamik Cupra Leon
Cupra efsanesini bilmeyeniniz yoktur. Özellikle tasarımlarıyla iddialı olan Cupra modelleri, artık performanslarıyla da adlarından sıkça bahsettirecek. Peki Cupra Leon ne kadar başarılı?
Tasarıma baktığınızda standart Leon’dan farkları yok gibi görünse de, farklılıklar ayrıntılara gizlenmiş. Ön ızgarada bulunan Cupra logosu, yanda yer alan farklı jant gurubu, otomobilin farklılığını ortaya koyan ayrıntılardan. Otomobilin diğer farkı ise iki tane depo kapağı girişinin olması. Arka bölümde ise feyk egzoz çıkışları yer alırken, Cupra logosu bagaj kapağının ortasına konumlandırılmış. Bagaj açma butonunun üstünde ise yine marka logosu yer alıyor.
KOKPİTTE NELER VAR?
Belki de Cupra Leon’un standart versiyondan ayırmayan tek yer kokpit alanı olabilir. Burası neredeyse birebir standart Leon’a benziyor. Koltukların tasarımı bu ayrımı biraz daha iyi yaptırsa da, geri kalan alanlarda neredeyse birebir benzer bir kokpit tasarımı hakim. Orta konsolda büyük bir ekran kullanılmış ve gösterge paneli de oldukça başarılı. Arka bölümde sunulan baş ve diz mesafesi de standart versiyonla birebir aynı. Eşya gözü konusunda cömert olan model, kapı içlerinde, vites önünde, arkasında ve kolçakta yeteri kadar alan sunmuş.
HANGİ MOTOR İLE GELİYOR?
Hibrit versiyon 1.5 litrelik e-TSI motor ile geliyor. 150 Bg güç ve 250 nM tork değerine sahip olan motor, 7 ileri DSG şanzıman ile kombine edilen model, 0-100 km/s hızlanmasını 8.7 saniyede tamamlıyor. Modelin maksimum hızı 214 Km/s. Tüketim ise 5 litre olarak belirlenmiş.
KONFOR VE YOL TUTUŞ NASIL?
Sert süspansiyon üzerine inşa edilen Cupra Leon standart kullanımda çok rahatsız etmiyor. Zemin kötüleşirse eğer sert süspansiyonun dezavantajını daha iyi görebiliyorsunuz. Yol ve rüzgar sesi alan model, yüksek devir çevirme anında size tüm bu yaşanan olumsuzlukları unutturuyor. Limitleri zorlanan model önden kayma yaşatabilir. Bu durumda otomobilin dört tekerlekten çekiş olma beklentisi daha da artıyor.