İNGİLİZ’İN SUV ATAĞI
İngilizlerin lüks markası Jaguar, Türkiye’deki atağını bu seferde F-Pace modeliyle yaptı. Markanın SUV segmentindeki ilk modeli olan araç, 2.0 ve 3.0 litrelik dizel motor seçenekleriyle pazarda boy gösterecek.
Jaguar’ın Türkiye’de sunduğu ilk SUV modeli olan F-Pace, tamamen markanın en gözde modeli olmaya aday. Marka için oldukça önem taşıyan F-Pace, SUV aracın genlerini spor otomobiller ile birleştiren bir özelliğe sahip. Özellikle markanın F-Type modelinden ilham alınarak geliştirilen araç, Türkiye’de sadece 2 litrelik 4×4 seçeneğiyle sunuluyor. Aracın dış tasarımına bakacak olursak, geniş bir petek ızgara aracın ön kısmını göğüslemiş. Krom detaylarla süslenen hava kanalları aracın atletik görünümünü desteklemiş. LED’li gündüz farları markanın XE ve XF ile neredeyse aynı. Kaslı çizgilerin oldukça fazla kullanıldığı ön kaput üstünde, güçlü bir görünüm vurgulanmış. Aracın yan kısmına baktığımızda yerden yüksek yapısıyla hafif arazi koşullarına da göz kırpıyor. Arka bölümde ise yine markanın diğer üyelerinden tanıdık bir stop grubu yer alıyor. F-Pace’in boyutlarına bakacak olursak, 4.73 metre uzunluğa, 2.17 metre genişliğe ve 1.65 metre yüksekliğe sahip. Aracın bagaj hacmi ise 650 litre.
Kalite algısı yüksek
Konuğumuzun iç mekânına girdiğimizde, ferah ve geniş bir iç hacimle karşılaşıyoruz. Kullanılan malzeme ve işçilik başarılı. Deri direksiyon simidi üzerinde yer alan kısa yol tuşları kolay ve anlaşılır. Orta konsolda yer alan 8 inçlik ekran bir dizi özellik barındırıyor. Hemen alt kısımda klima kombinasyon tuşları ve onun altında da araca start verme butonu yer almış. Silindir tarzında harekete geçen vites topuzunun etrafı üst sınıfa hitap etmek için, ahşap kaplama ile kaplanmış. Koltukların sık ve vücudu saran yapısı oldukça başarılı, araç içinde bolca saklama gözüne verilmiş. Arka koltuklarda baş ve diz mesafesi yeterli, açılabilir panoramik cam tavan ise iç hacimde ferah bir alan sunuyor.
Güçlü dizeller
Türkiye’deki vergi sistemine çalım atmaya çalışan Jaguar, 2 litrelik dizel ünite ile sunuluyor. Markanın diğer modellerinde de kullanılan bu yeni nesil ünite oldukça ekonomik. 3 litrelik turbo dizel ünite ise V6 motor ile birlikte geliyor. 2 litrelik dizel motor ile birlikte araç 1665 kilogramağırlığında. 4000d/d’dan itibaren 180 beygir güç üreten araç, 1750-2500 devir aralığında 430 Nm’lik tork üretiyor. 8 ileri otomatik şanzıman ile kombine edilen araç, 0’dan 100 kilometre hıza 8.7 saniyede ulaşıyor. Maksimum 208 kilometre hıza kadar çıkabilen araç, tüketim konusunda da oldukça cimri. Araç fabrika verilerine göre 100 kilometrede ortalama 5.3 litrelik tüketim gerçekleştirirken, bizim kullanımımız boyunca 7 litrelik bir tüketim değerini yol bilgisayarına yansıttı.