Japon usulü crossover
Suzuki, SX4 S-Cross ile SUV tasarımını seven fakat ille de 4 çeker olmasın diyenleri sesleniyor. Şık tasarımı, güçlü hibrit motoru ve sürüş performansıyla dikkat çeken otomobil, oldukça da zengin bir donanımlı sunuluyor.
Japon otomotiv üretici Suzuki, arazi araçları ve şehir otomobillerindeki başarısını, crossover bir karoserde birleştirdi. Markanın kompakt crossover modeli SX4 S-Cross, şık tasarımı, hibrit teknolojisi ve keyifli sürüş özellikleriyle dikkat çekiyor. Bu hafta konuğumuz olan yeni SX4 S-Cross, iri boyutları ve yerden yüksek yapısıyla segmentinin büyük modelleri arasında yerini alıyor. Dev ızgarası, profile taşan farları ve sportif tamponuyla oldukça dinamik görünen yeni araç, arazi araçlarını andıran koyu renkli çamurluk kaplamaları ve gümüş kaplamalı detaylarıyla oldukça iddialı bir görünüme sahip. Arka tasarımda da dikkat çeken profile taşmış farlar, geniş arka cam ve yüksek tampon, aracın ‘yüksek sürüş’ hedefini 12’den vuruyor. Aracın dışındaki dinamik yapı, iç mekanda da sürüyor. 9 inçlik dokunmatik ekranlı multimedya sistemi, iç mekandaki en dikkat çekici ayrıntı. Hemen altındaki klima, çift bölgeye sahip. Rahat koltuklar gibi rahat okunan gösterge paneli ve büyüklüğü çok iyi şekilde ayarlanan direksiyon simidi, konfor seviyesini artırıyor.
129 BEYGİR GÜCÜNDE
Aracın iç mekanı oldukça ferah. Ön bölümde sunulan geniş yaşam alanı, arka bölümde de oldukça cömert bir hacim vadediyor. Yerden yüksekliği 180 milimetre olan araç, Vitara’dan sadece 5 milimetre daha alçak. 430 litrelik bagaj hacmi ise hem sınıfına hem de Vitara’ya göre oldukça iddialı. Suzuki, SX4 S-Cross Hybrid’de tek motor ve tek donanımla sunuluyor. Araçta kullanılan 1.4 litrelik turbo beslemeli benzinli ünite, 129 beygir güç ve 235 nmtork üretiyor. 6 ileri tam otomatik şanzımanla kombine edilen motor, gücünü ön aksa iletiyor. Performans olarak beklentileri karşılayan motor, otomatik şanzımanın başarılı oranları ve alt devirlerden itibaren üretilen yüksek tork sayesinde, ara hızlanmalarda da oldukça canlı bir yapıya sahip. Araçta görev yapan 48V Suzuki Akıllı Hibrit Teknolojisi, elektrik motor fonksiyonuna sahip bir 48V ISG (Entegre Marş Alternatörü), 48V lityum iyon batarya ve 48-12V DC/DC dönüştürücüden oluşuyor.
PERFORMANSI BAŞARILI
1225 kilogramlık otomobile yeterli performansı sağlayan hibrit sistem, aracı 0’dan 100 km/s sürate 9.5 saniyede ulaştırıyor. Maksimum hızı saatte 190 kilometre olarak açıklanan araç, ara hızlanmalarda da beklentileri karşılıyor. Bu kombinasyonla aracın ortalama tüketimi 5.7 litre. Bizim kullanımımız süresinde elde ettiğimiz ortalamaysa 6.8 litre oldu. Tatlı sert süspansiyon sistemi, yol tutuş konusunda oldukça tatminkar.
Japon otomotiv üretici Suzuki, arazi araçları ve şehir otomobillerindeki başarısını, crossover bir karoserde birleştirdi. Markanın kompakt crossover modeli SX4 S-Cross, şık tasarımı, hibrit teknolojisi ve keyifli sürüş özellikleriyle dikkat çekiyor. Bu hafta konuğumuz olan yeni SX4 S-Cross, iri boyutları ve yerden yüksek yapısıyla segmentinin büyük modelleri arasında yerini alıyor. Dev ızgarası, profile taşan farları ve sportif tamponuyla oldukça dinamik görünen yeni araç, arazi araçlarını andıran koyu renkli çamurluk kaplamaları ve gümüş kaplamalı detaylarıyla oldukça iddialı bir görünüme sahip. Arka tasarımda da dikkat çeken profile taşmış farlar, geniş arka cam ve yüksek tampon, aracın ‘yüksek sürüş’ hedefini 12’den vuruyor. Aracın dışındaki dinamik yapı, iç mekanda da sürüyor. 9 inçlik dokunmatik ekranlı multimedya sistemi, iç mekandaki en dikkat çekici ayrıntı. Hemen altındaki klima, çift bölgeye sahip. Rahat koltuklar gibi rahat okunan gösterge paneli ve büyüklüğü çok iyi şekilde ayarlanan direksiyon simidi, konfor seviyesini artırıyor.
129 BEYGİR GÜCÜNDE
Aracın iç mekanı oldukça ferah. Ön bölümde sunulan geniş yaşam alanı, arka bölümde de oldukça cömert bir hacim vadediyor. Yerden yüksekliği 180 milimetre olan araç, Vitara’dan sadece 5 milimetre daha alçak. 430 litrelik bagaj hacmi ise hem sınıfına hem de Vitara’ya göre oldukça iddialı. Suzuki, SX4 S-Cross Hybrid’de tek motor ve tek donanımla sunuluyor. Araçta kullanılan 1.4 litrelik turbo beslemeli benzinli ünite, 129 beygir güç ve 235 nmtork üretiyor. 6 ileri tam otomatik şanzımanla kombine edilen motor, gücünü ön aksa iletiyor. Performans olarak beklentileri karşılayan motor, otomatik şanzımanın başarılı oranları ve alt devirlerden itibaren üretilen yüksek tork sayesinde, ara hızlanmalarda da oldukça canlı bir yapıya sahip. Araçta görev yapan 48V Suzuki Akıllı Hibrit Teknolojisi, elektrik motor fonksiyonuna sahip bir 48V ISG (Entegre Marş Alternatörü), 48V lityum iyon batarya ve 48-12V DC/DC dönüştürücüden oluşuyor.
PERFORMANSI BAŞARILI
1225 kilogramlık otomobile yeterli performansı sağlayan hibrit sistem, aracı 0’dan 100 km/s sürate 9.5 saniyede ulaştırıyor. Maksimum hızı saatte 190 kilometre olarak açıklanan araç, ara hızlanmalarda da beklentileri karşılıyor. Bu kombinasyonla aracın ortalama tüketimi 5.7 litre. Bizim kullanımımız süresinde elde ettiğimiz ortalamaysa 6.8 litre oldu. Tatlı sert süspansiyon sistemi, yol tutuş konusunda oldukça tatminkar.