Keyifli yolculuk
Ople’in küçük SUV’u Mokka, 1.4 litre turbo benzinli motorunda otomatik şanzıman opsiyonunu sunuyor. Özellikle İstanbul gibi yoğun trafikte otomatik şanzımanlı bir SUV kullanmak keyif verici.
Opel’in SUV versiyonu Mokka, iri ve bir o kadara da sevimli yapısı ile tüketicinin karşısına çıktı. Mokka, Türkiye’de 1.6 115 HP benzinli, 1.4 Turbo benzinli 140 HP ve 1.7 lt turbo dizel 130 HP’lik versiyonlarla satılıyor. 1.4 lt 140 lt benzinli versiyonda 4 tekerlekten çekiş sistemi ve otomatik şanzıman seçeneği bulunuyor. Bu sayımızda 1.4 lt bezinli motorun otomatik şanzımanlı versiyonun kullandık.
SUV araçların gittikçe küçülen versiyonları birçok markada mevcut. Opel’de Mokka ile bu pazarda yer alıyor. Sınıfındaki diğer araçlar gibi iri ve sevimli yapısı ile Mokka, kendini gösteriyor. Modern görünümü ve heybetli yapısı Mokka’yı tarif ederken kullanabileceğimiz belirgin özellikleri.
Önde iri far ve büyük farlar diğer Opel modellerini anımsatıyor. Şişkin çamurluklar ve belirgin kat çizgileri de diğer Opel modellerine yakın tasarım anlayışı olarak görülüyor. Birçok SUV’daki gibi tamponların altı siyah ve farklı renkli olarak boyanmış bu da araca farklı bir hava katıyor. Aracın arka kısmı birçok Opel modeline benzemekte. U şeklindeki bagaj kapağı sade ama diğer detaylar oldukça başarılı.
Opel Mokka’nın iç mekanı diğer Opel modellerinden farksız desek yeridir. Tüm Opel modelleri gibi Mokka’da da müzik sistemi ile boğuşmadan alışamıyorsunuz. Özellikle radyo frekansı aramak için savaş vermeniz gerekiyor. Orta konsol müzik sistemine oranla daha anlaşılır bir yapıya sahip.
Orta konsolda ve kapı ceplerinde küçük eşyalar için oldukça başarılı gözler var. Sürücü koltuğunun yan desteği oldukça başarılı. Sürüş pozisyonu konusunda koltuk ve direksiyon ayarı yeterli seviyede.
Araka koltuklarda ideal diz ve baş mesafesine sahip. Bagaj hacmi de sınıfındaki diğer araçlarla kıyaslandığında yeterli büyüklükte.
Opel Mokka’da kullanılan 1.4 litre turbo benzinli motor, Opel’in diğer modellerinde de yer almakta. Bu motor 4900 d/d’da 140 HP güç, 1850- 4900 d/d’aralığında 200 Nm tork değeri üretiyor. Fabrika verilerine göre Mokka, 0-100 Km/s hızlanmasını 10.7 saniye. Maksimum hızı ise 186 km/s. Otomatik şanzımanlı test aracımızın manuel kullanım imkanı da var. Birçok otomobilde manuel konumda vites kolu ileri geri hareket ettirilirken Mokka’nın vites topuzunun üzerinde artı ve eksi butununa basmak gerekiyor.