KÜÇÜK HACİMLİ VE DİNAMİK
Peugeot B segmentindeki temsilcisi olan 208 modelini yeniledi. Geçtiğimiz yıl yenilenen model bize 1.2 litrelik benzinli yarı otomatik şanzıman seçeneğiyle konuk oldu
Fransız üretici Peugeot’un B sınıfındaki temsilcisi 208, makyaj operasyonundan geçti. Geçmişinde 205, 206 ve 207 modellerini barındıran marka, pazara ilk çıktığından beri segmentindeki en güçlü modellerden oldu. Tasarım açısından araca ilk baktığımızda karartılan farlar, tampon ve krom çıtalar fark ediliyor. Opsiyonel olarak sunulan Turuncu renk, oldukça dikkat çekiyor. Aracın arka kısmına baktığımızda stop gruplarının daha keskin çizgilere ulaştığını görüyoruz. Özellikle iç desende yer alan pençe görünümü markanın 508 modeline benziyor. Peugeot 208’in boyutlarına bakacak olursak; uzunluğu 3.97 metrelik uzunluğa, 1.82 metrelik genişliğe, 1.46 metrelik yüksekliğe sahip. Yeni 208, 2.53 metrelik aks aralığı sunuyor.
Küçük direksiyon simidi
Misafirimizin iç mekanına bakacak olursak, bir önceki versiyonlarına göre ciddi bir değişimin olduğunu fark etmedik. Küçük ve sadece deri direksiyon simidi aynı. Göstergelerde bir değişim yok. Bir kaç noktada krom kaplamalar yer almış. Arka kısımda baş ve diz mesafesi yeterli. Özellikle ön kısımda sürücü pozisyonu çok iyi ayarlanmış fakat, direksiyon simidini hangi yöne doğru hareket ederseniz ettirin, yol bilgisayarını tam göremiyorsunuz. Orta konsolda yer alan dokunmatik ekran, üzerinden, radyo sistemine, USB bağlantısına, bluetooth telefon kiti ve ipod-iphone desteği de sunuluyor. Özellikle Mirror link desteği ile birlikte cep telefonunu bu ekran üzerinden takip etmek mümkün. Peugeot 208’de 285 litrelik bir bagaj hacmi sunuluyor.
1.2 litrelik benzinli
Motor kaputunun altında yatan 1.2 litrelik VTi benzinli ünite markanın bilindik küçük hacimli motorlarından. 5750d/d’da 82 beygir güç sunan 208, 2750d/d’dan itibaren 118 Nm tork değeri elde ediyor. Otomatikleştirilmiş şanzıman ile sunulan 208’de oldukça sarsıntılı bir vites değişimi gerçekleştiriyor. Araç 0’dan 100 kilometre hıza 14.8 saniyede ulaşıyor ve maksimum 177 kilometre hız yapıyor. Oldukça ekonomik bir sürüş dinamiği yaşatan modelin fabrika verisi 100 kilometrede ortalama 4.8 litre oldu. Bizim kullanımımız boyunca bu tüketim 6 litre seviyelerinde gerçekleşti. Hızlı ve net bir direksiyon tepkisine sahip olan araç, sınırları zorladığınızda önden kayma eğilimi gösterebiliyor. Ufak direksiyon simidi oldukça kullanışlı ve keyifli. Active modelinde ABS-ESP-AFU-yokuş kalkış yardımı, hız sabitleme ve sınırlama, lastik basınç sensörü, elektrikli sekansiyel ön ve arka camlar, elektrikli katlanır ve ısıtmalı aynalar, hazneli ön kol dayama, çok fonksiyonlu deri direksiyon, piano black iç dekor, SMEG ekran (Bluetooth, USB Girişi) standart olarak sunuluyor