Küçük Segment Araziye Çıkıyor: Toyota Yaris Cross
SUV model üretmek artık neredeyse trend oldu. Öncede D segmentinde SUV modeller görürken günümüzde B segmenti araçlar SUV oluyor. Peki Yaris Cross ne kadar başarılı?
Güçlü ve kendine has tasarımıyla dikkat çeken Yaris Cross, ilk bakışta yüksek sürüş pozisyonunu ve dinamik tasarımını vurgulayan bir tasarıma sahip olduğunu gösteriyor. Elmastan ilham alan gövde tasarımıyla, keskin ve güçlü hatları bir araya getiren Yaris Cross’un ön bölümü, Toyota SUV’larında gördüğümüz imza niteliğindeki tasarım unsurlarını taşıyor. Ön ve alt panjurdaki üst üste konumlanmış ikizkenar ızgara tasarımı, Yaris Cross modelinde de kendisini gösteriyor.
STANDART YARİSTEN FARKLI MI?
Yaris Cross’un iç tasarımı, modern ve kaliteli bir görünümü, SUV tarzı bir temayla buluşturdu. Yüksek oturma pozisyonu ile geniş bir görüş açısı sunulurken, direksiyon ve koltuk tasarımı da, yüksek konfor sunmasının yanı sıra otomobille güçlü bir iletişim kurulacak şekilde tasarlandı. Orta konsol ve multimedya ekranı arasındaki güçlü çizgiler, klima kontrol düğmeleriyle entegre edilerek şık bir görünüm oluşturuldu.
İKİ FARKLI MOTOR SEÇENEĞİ
Toyota Yaris Cross, 1.5 litre hibrit ve 1.5 litre benzinli motor seçenekleriyle birlikte hem yüksek sürüş keyfi hem de düşük tüketim sağlıyor. 4. nesil hibrit teknolojisine sahip Yaris Cross, B-SUV segmentindeki tek tam hibrit. Yüzde 40 termal verimliliğe sahip üç silindirli 1.5 litre Hybrid Dynamic Force motor, elektrik motoruyla kombine ediliyor. Test konuğumuz olan model ise hibrit olmayan versiyondu. 1.5 litrelik benzinli makine 125 Bg güç üretiyor. Hibrit versiyona göre daha güçlü olan model ekonomi konusunda hibrit kadar iddialı değil.
YARİS CROSS’TA YÜKSEK GÜVENLİK STANDART
Toyota, her modelinde olduğu gibi yeni modeli Yaris Cross’ta da güvenlikten ödün vermedi ve standartlarını daha ileriye taşıdı. Toyota Safety Sense 2.5 aktif güvenlik ve sürücü asistan sistemleri, Yaris Cross modelinde standart olarak sunuluyor.