Küçük Sınıfın En iyisi mi?
Tasarımı kadar 1.5 litrelik performanslı motoruyla da dikkat çeken Skoda Fabia, bu kez 1.0 makine ile test konuğumuz oldu.
Yeni Fabia, atletik duruşu, sportif çizgileri ve keskin ön-arka farlarıyla birlikte, markanın yeni tasarım diline sahip. Modüler MQB-A0 platformuna geçiş yapmasıyla birlikte aracın içi ve dışı daha da büyüdü. 4108 mm uzunluğu ile ilk kez dört metre sınırını aşan model, mevcut nesle göre 111 mm daha uzun. Aks aralığı 94 mm artarak 2564 mm olurken, 48 mm artışla genişliği 1780 mm’ye ulaştı.Ön ızgarası değişen modelde LED farlar dikkatlerden kaçmıyor. Arka bölüme geldiğimizde ise daha farklı bir stop tasarımı görüyoruz. Gövdeden farklı difizör modele farklılık katıyor.
GENİŞ KOKPİT ARAYANLARA
Artan boyutlar ile model iç mekanda da genişlemiş. Önceki nesle göre 94 mm daha uzun aks aralığıyla model, özellikle arkadaki yolcular için daha fazla yaşam alanına sahip. Kokpit tamamen elden geçirilmiş ve yeniden tasarlanmış. Çift kollu direksiyon simidi oldukça şık görünüyor. Üst paketlerden sunulan dijital gösterge paneli oldukça şık. Orta konsolda yer alan multimedya sistemi erişim konusunda sorunsuz. Direksiyon üzerinde yer alan tuşlar ile burayı yönetmek oldukça kolay.
HANGİ MOTORLAR GELİYOR?
1litrelik makine ile gelen fabia 110 bg güç ve 200 Nm tork değerine sahip. 0-100 Km/s hızlanmasını mode 9.9 saniyede tamamlıyor. 1.5 litre makinanın 0-100 Km/s hızlanma değeri ise 8 saniye olarak belirlenmiş. Tüketim ise 5.5 litre olarak kayıtlara geçmiş. Reel kullanımda 6.5 civarına tüketmeniz mümkün.
GÜVENLİK ÖN PLANDA
Yeni Fabia segmentindeki en güvenli otomobillerden biri olarak geliştirilmiş aktif ve pasif güvenlik önlemleri sunuyor. Araçta ilk kez Seyahat Asistanı, Park Asistanı ve Manevra Asistanı yer alıyor. Seyahat Asistanı otomatik yönlendirme desteği sağlarken sadece tek tuşla aktif hale getirilebiliyor. 210 km/s hıza kadar çalışabilen Adaptif Hız Sabitleyici, öndeki araca göre hızını otomatik olarak ayarlıyor. Şerit Asistanı, FABIA’nın gerektiğinde otomatik yönlendirmeyle şeritte kalmasına yardımcı oluyor. Geliştirilmiş Kör Nokta Algılama Sistemi, 70 metre uzakta olan araçlara karşı sürücüyü uyarıyor. Park Asistanı ise 40 km/s hıza kadar çalışıyor ve direksiyonu otomatik olarak yönlendiriyor. Manevra Asistanı, park sırasında aracın önündeki ve arkasındaki engelleri tespit ederek otomatik fren uygulayabiliyor. Trafik İşaretleri Tanıma, Yaya ve Bisikletli Algılamalı Ön Asistan da modelin yeni özellikleri oldu.