L500 R HYBRID İLE GELECEĞE BAKIYOR
Peugeot, L45 ile efsane Indianapolis 500 yarışını 135 km/s ortalama hız ile kazanmıştı. L500 R HYbrid ile bir yandan 1913-1919 yılları arasında Indy 500’te Peugeot’ya 3 zafer kazandırdı.
Peugeot L500 R HYbrid yola yayılan geniş yapısı ve sadece 1 metrelik yüksekliği ile ilk görsel temasta bile yüksek performans için yaratıldığını hemen hissettiriyor. Sadece bin kilogram ağırlığa sahip Peugeot L500 R HYbrid’in asfalt üzerindeki performans değerleri bu hissi doğruluyor. 0’dan 100 km/s hıza sadece 2,5 saniyede ulaşıyor. L500 R HYbrid’ın 1000 metreyi geride bırakma süresi ise sadece 19 saniye. Peugeot Sport ekibi tarafından geliştirilen ve Peugeot 308 R Hybrid’den türeyen 500 beygirlik araçta, biri önde ve diğeri arkada olmak üzere iki adet elektrik motor (6-vitesli şanzıman ile bağlantılı 85 kW / 115 hp gücüne sahip bir elektrik motoru) ve bir adet 270 HP gücündeki benzinli motor birleşiyor. Böylece sistem toplam 730 Nm tork kullanıma sunuyor. Arka kısımdaki 3’lü pençe formlu stop lambaları ise Peugeot’nun günümüz tasarım felsefesini yansıtıyor ve marka aidiyetine vurgu yapıyor.
Peugeot i-Cocpit
Peugeot L500 R HYbrid sürücüsüyle bütünleşmek üzere tasarlanan bir yarış otomobili. Tamamen sürüş odaklı bir tasarıma sahip olan yarış otomobili, karoserin içine entegre edilen kapsül şeklindeki kokpit yapısıyla dikkat çekiyor. Yenilikçi bir konsept ile oluşturulan Peugeot i-Cockpit teknolojisi motorsporlarına tamamen yeni bir yaklaşım kazandırıyor. Sürücünün ihtiyacı olan bütün bilgiler küçük çaplı direksiyon simidinin arkasında konumlandırılan iki adet hologram üzerinden iki adet disk benzeri ekrana yansıtılıyor. L500 R HYbrid karakteristik, tasarım ve nitelikleriyle Peugeot’nun geçmişten gelen motorsporları mirasını başarılı bir şekilde geleceğe taşıyan ölümsüz bir yarış otomobili. Far tasarımıyla yeni Peugeot 3008 SUV modeline gönderme yapan plug-in hibrit yarış otomobili rengiyle ise orijinal L45’e atıfta bulunuyor.
İlk modern yarış otomobili
Peugeot L500 R HYbrid Peugeot’ya Amerika kıtasının en görkemli yarış pistlerinden biri olan Indianapolis Speedway’de gerçekleştirilen 500 millik yarışta L45’i (4,5 litre hacmi simgeliyor) dolayısıyla onun elde ettiği 3 adet zaferi saygıyla anıyor. L45’ten bayrağı teslim alan L76 ise dünya motorsporları tarihinin ilkleriyle anılıyor. Motor teknolojisiyle motorsporları tarihinde tamamen yeni bir dönemin başlangıcı olarak kabul edilen L76 dünyanın ilk dört supap ve üstten çift eksantrik teknolojisine sahip dört silindirli motorunu kullanıyordu. Ayrıca L76 190 km/s hıza ulaşan ilk modern yarış otomobili unvanına da sahipti.