Makyaj yaradı
Büyüyen Crossover pazarının en güçlü oyuncularından biri olan Nissan Juke, makyajlandıktan sonra rekabete kaldığı yerden devam ediyor. Nissan Juke Türkiye’de 1.2 turbo ve 1.6 benzinli ve 1.5 dCi dizel motor seçenekleri ile satılıyor.
İlk çıktığından bu yana keskin hatları ve radikal çizgileri ile dikkat çekti. Makyajla beraber LED olan gündüz farları daha keskin hale geldi. Büyük ön ızgarasının yanlarına konumlandırılmış yuvarlak farları araca ayrı bir karakter katıyor. Izgarada bulunan Nissan logosunun sağındaki ve solundaki krom çizgi de kalınlaştırılmış. Ayrıca tampon alt tarafı makyajla beraber değişikliğe uğramış. Oldukça sert görünen yüzde alt kısımda etkili olmuş. Yan kısımda sinyali de barındıran dikiz aynasının değiştirildiği göze çarpıyor. Arka kısma doğru yükselen omuz çizgisi ve gizli arka kapı kolları sayesinde Juke’a sportif bir havaya bürünüyor. Arka kısımda stopların görsel olarak değiştiğini görüyoruz. Tamponun alt kısmı da değişimden nasibini almış ve sportif görünüme oldukça fazla destekte bulunmuş. Sarı renk makyajla birlikte Juke’ta yerini aldı. Test aracımız da sarıydı ve bazen taksi diye seslenenler oldu. Bu renk Türkiye’de biraz eğlenceli anlar yaşamanıza neden olabilir.
Nissan Juke’un radikal dış tasarımı iç mekanda biraz ilginç detaylarla dolu. Makyaj orta konsolda değişikliğe neden olmuş. Orta konsolda kullanılan dijital ekran navigasyonu da barındırıyor. Sürücü ve ön yolcu koltuğunun arasında bir motosiklet duruyor desek yanlış olmaz. İç mekan tasarımcısı ortaya motosiklet tutkusunu koymuş desek yeridir. Gösterge panelinin üzerindeki güneş siperliği de Nissan 350Z’den Juke’a aktarılmış. Gövde rengi iç mekanda birçok yerde kullanılarak bütünlük sağlanmış. Bu gövde rengi olayı deri yerlerdeki iplerin sarı olmasına kadar gidiyor.
Direksiyon çapı ve şekli oldukça başarılı. Üzerindeki butonlar da işlevselliği arttırıyor. Müzik sistemi ve hız sabitleyici butonlar sayesinde ayaralnıyor.
Juke’un en etkili yeri bence müzik sistemi ekranın altında bulunan kilma ve araç bilgi ekranı. Bu bölümden sadece klima kontrol edilmiyor. Sistemin üst kısmındaki D-Mode tuşuna dokunduğunuzda bu kısmın bütün işlevi değişiyor. Klima kontrol butonlarının yerini sürüş modunu idare eden tuşlar alıyor ve karşınıza Nissan Dinamik Kontrol Sistemi çıkıyor(NDCS). Normal modda iken tork grafiğini gösteren ekran, sport modda güç grafiğini, ekonomi modunda ise aracın en ekonomik olarak kullanıldığı anların grafiğini gösteriyor. Ayrıca Drive Info tuşuna bastığınızda beliren G kuvveti göstergesi eğlenceli bir detay.
Juke’unön koltukarı oldukça sportif. Arkakoltukalrda konfor anlamında oldukça başarılı. 354 litrelik bagaj hacmi yatırılabilen arka koltuklarla 794 lt’ye çıkartılıyor.
Test aracımızdaki 1.6 litrelik benzinli motor 6000 d/d’de 117 hp güç üretiyor. Maksimum torku 158 Nm’yi 4000 d/d’da üreten motor sadece CVT şanzımanla satılıyor. Juke’un maksimum hızı 170 km/s. 0-100 km/s hıza ise 11.5 saniyede çıkıyor.
Juke 1.6 CVT’nin şehir içi yakıt tüketimi 8.3, şehirdışı tüketimi 5.2 ve ortalama tüketim değeri 6.3 lt/100 km.
Nissann Juke 1.6 CVT, şehir içi için ideal bir otomobil. Sportif, normal ve ekonomik modu ile sürüş özelliğini seçip otomobilin karakterini kendiniz belirliyorsunuz.