Mansory’den G Serisi’ne yorum
İnsan kolları gibi açılan kapılar denince akla genelde Rolls Royce modeli gelir. Ancak bu sistem Mercedes Benz G Serisi’ne uygulanırsa?
Mansory, Birleşik Arap Emirlikleri için özel olarak ayarlanmış bir G63’teki arka menteşeli kapıları gösterdi. Aslında, bu model geçen yıl Mansory’nin Dubai Showroom’unun açılışı sırasında ön izlendi. Fakat o zamanlar kimse bu otomobili dikkate almamıştı. Sanırım gövdenin her tarafındaki çıkıntılı karbon fiber aero bileşenleri, geniş çamurluklar ve devasa 23 inçlik dövme jantlar o kadar ilgi çekici değildi.
Böyle bir dönüşüm göründüğü kadar kolay değildir, çünkü kapıların diğer tarafa açılabilmesi için yeniden tasarlanması gerekirdi. Kapılar ve bagaj kapakları, otomotiv endüstrisinde üretilmesi en zor şeyler arasındadır, çünkü detaylara ve hassasiyete büyük dikkat gerektirirler. Kapı kollarının konumunu değiştirmenin yanı sıra, Mansory menteşeleri ve şimdi B sütununa kilitlenen kapı açma / kapama mekanizmasını değiştirmek zorunda kaldı.
Bu modifikasyonun arka koltuklara daha kolay erişim sağladığı için pratiklik avantajları var. İntihar kapıları aslında atlı fayton döneminden geliyor. Bu günlerde tüm Rolls-Royce serisinin yanı sıra modern otomobillerde nadiren kullanılıyorlar. Geçmişten birkaç önemli istisna Mazda RX-8, Opel Meriva, Toyota FJ Cruiser, BMWi3 ve daha yakın zamanda Fiat 500 3 + 1 (sadece yolcu tarafında olmasına rağmen) bu kapı şeklini kullanmıştır.
Bir G-Wagen’e arka menteşeli kapılar eklemenin maliyetini bilmiyoruz, ancak Mansory kataloğundan yola çıkarak, muhtemelen ucuza gelmeyecek. Aynı şey, resimdeki örneğin abartılı bodykit ve yeniden döşenmiş iç kısmı için de geçerlidir. Tüm bu özellikler, G63’ün çift turboşarjlı 4.0 litrelik V8’inin 888 hp gücünde korkunç bir güç üretmesine izin veren kapsamlı performans yükseltmeleriyle birleştirilebilir.