MAZDA’DAN BASINA BİLGİ
Mazda Satış Sonrası Direktörü Tamer Atsan’nın Basın bilgilendirmesi;
Mazda markası çok sıkıntılı bir dönemin ardından ümit vadeden ürünler ve yeni bayi teşkilatı ile yeniden harekete geçiyor. Bugüne kadar olan süreçte oldukça yıpranmış bir markayı tekrar ayağa kaldırıyoruz. Fakat diğer markalara kıyasla hiç bir telaşımız yok, bildiğiniz gibi mazdayı mühendisler yönetiyor ve onların iş anlayışında olduğu gibi sakin, en iyi, en kaliteli bir şekilde ve doğru zamanda harekete geçmek istedik. Mazda da bir ürün tasarlandıktan sonra en az 5 yıl deneniyor ve sıfır hataya en yakın noktada seri üretime geçiliyor. Belki dikkatinizi çekmiştir, Mazda da geri çağırma kampanyası yoktur, tüm tarihi boyunca belki toplamda birkaç adet olmuştur, çünkü hiçbir zaman ticari düşünülmez,bazı markaların yaptığı gibi biz üretelim, hata çıkarsa geri çağırmalar ile toparlarız, bu arada satabildiğimiz kadar satalım mantığı KESİNLİKLE YOKTUR. Siz değerli basın mensupları ile birlikte olmaktan son derece memnuniyet duyuyorum, amacımız özet bir şekilde piyasada yanlış olarak bilinen bir konuyu açıklığa kavuşturmak ve birkaç noktanın altını çizmek. Bugün Türkiye yollarında 80 bin civarında Mazda araç var, bu yıl yaklaşık 1400 araç sattık, rakkam çok küçük fakat geçen yıl ile mukayese edildiğinde yüzde 40 büyüdük, dolayısıyla doğru yoldayız. Ürünlerimiz çok sağlam,Avrupada bağımsız bir kuruluşun 200 bin araç üzerinde yaptığı araştırmada Mazda yüzde 17 ile dünyanın en az arıza yapan aracı, bu netice araçta kullanılan parçaların ve aracın kalite seviyesinin ne kadar yüksek olduğunu gösteriyor. Bu kadar kaliteli olan bu yedek parçalar maalesef Türkiye de çok pahalı olarak biliniyor, işte benim sizlerle paylaşmak istediğim konu budur. Yukarıdaki tablo da (oto analizden alınmıştır) görüldüğü gibi Mazda Yedek Parça konusunda pahalı değil tam tersi Türkiye deki en ucuz markaların arasındadır. Geçmişte kalan ve bugün kesinlikle aslı olmayan bu imaj bizi üzmektedir.Bu sebeple bu bilgilendirmeyi yapma ihtiyacı duyuyorum.