MERCEDES’TEN VİTO
Alman Otomotiv Devi Mercedes Benz, Panelvan ve Van Karoseri Yapılı Vito Modelini 1996 Yılından İtibaren İspanya ve Çin Fabrikalarında Üretimini Yaparak Piyasaya Sunmaktadır
Hafif ticari araç segmentinde yer alan panel van ve van şeklindeki Vito modeli artık otomobil sıfatına büründe. Günümüze dek iki nesil ile birlikte süre gelen Vito sürücülerine keyifli yolculuklar sunuyor. Vito’nun ilk nesli 1996 yılından 2003 yılına dek sürerken, bu nesilde benzinli ünite 120 beygir güç ve dizel ünitelerde 122 ve 140 beygir güç üretebiliyordu. Vito modeli ikinci neslini ise 2003 yılından sonra başlayarak piyasaya sunulmuş ve günümüze dek gelmiştir. Bu nesilde de yeni teknolojiler sayesinde daha verimli dizel motorların geliştirilmesiyle birlikte dört adet dizel motor yer almış. Bu motorlar 109-111-115 ve 120 CDI olarak adlandırılmıştır. Vito modelinin ikinci neslinde yer alan motorlar Euro3 ve Euro4 emisyon standartlarına uyumlu olarak üretilmiş ve en katı emisyon standardının uygulandığı İngiltere’nin Londra kentinde bile sorunsuzca piyasaya sürülebilmiştir. Bu kadar tarihi bilgiden sonra aracın dış yüzeyine baktığımızda yere doğru uzanan ön kaput kısmının üzerine konumlandırılmış farlar çok havalı bir görüntü sunmuş. Bununla beraber araçtaki sadelik tam bir makam aracı tadında. Dikiz aynaları araçla o kadar uyumlu büyüklükte olmuş ki göze batmıyor.
Sadelikteki Zarafet
Aracın iç kısmına ilk adım attığınızda ön kısım üç kişiyi rahatlıkla kavrıyor ve yolculuklar keyifli oluyor. Ön paneldeki sadelik radyonun aracın tam göbeğine konumlandırılmış olması şık bir vuruş olmuş. Sadece dikkatimizi çeken bu denli bir aracın içerisinde biz dokunmatik çok fonksiyonlu bir ekran beklerken sadece radyonun olması yada bir geri görüş kamerasının olmaması bize göre bir eksiklik. Aracın arka kısmına geçildiğinde ise 3 er karşılıklı koltuklu 6 kişilik bir bölümle karşılaşıyorsunuz.Tavanın neredeyse tamamının açılıyor olması çok keyifli bir yolculuk sunuyorken sadece iki koltuğun başında bulunan kol koymak için kollukların olması diğerlerinde neden yok sorusunu aklımıza getiriyor. Arkada yan camlar üç parmak genişliğinde açılma özelliğine sahip ve aracın içerisini havalandırmak gerektiğinde çok işe yarıyor. Araçtaki en güzel özellik ise her şeyin en sade şekilde konumlandırılmış olması. Araçtaki deri koltukların aracın gövde rengi ile uyumlu olması ve bir o kadar rahat olması insana keşke bu makineden bir tanede bende olsa hissi uyandırıyor.
Devasa Güç Bizlerle
Motor ünitelerinin hacimleri ise 2.1 ve 3.0 litreden meydana gelirken V6 (altı silindirli) yapıdan oluşmuştur. Dizel yakıt seçeneği, daha az yakıt tüketmesinden dolayı Vito modelinin günümüze dek gelmesinde en etken rol oynamış ve en çok tercih edilen motorları da dizel üniteler olmuştur. 360 Nm torka sahip olan Vito 4 sıralı silindire sahip olan Vito hızlanmak istediğinizde sadece gaz pedalına dokunmanız gerektiğini ve aynı denli yavaşlamak istediğinizde ise sadece ufak bir dokunuşla tasarlanmış olduğunu bildirmek isteriz. 2.2 litrelik motor ve 163 beygir gücü her bir kilometrede hissettiren Vito 5 ileri otomatik şanzımana sahip ki biz İstanbul’ lular için ızdırap olan trafikte bizi yormadan yolculuk yapmanıza yardımcı olmak için tasarlanmış gibi . Yakıt türü olarak dizel mazotun kullanıldığı araç 75 litrelik depoya sahip ve galiba izlenimlerimiz doğrultusunda bu araç mazotu kokluyor desek yerinde olur. Uzunluğu 4763 milimetre, genişliği 1901 milimetre ve yüksekliği 1902 milimetre olan bu güzel tasarım tatlısı araca sahip olmak isterseniz cebinize sadece 65 bin liradan başlayan fiyatlarla..