MEVSİMİNE UYGUN LASTİK KULLANIN
Kış lastiği uygulamasının sona ermesiyle araç sahipleri lastik değiştirme işlemlerine başladı. Continental, sürücüleri doğru lastik kullanılması için uyarıyor
Dünyanın en büyük uluslararası lastik ve orijinal ekipman tedarikçilerinden Continental, kış mevsiminin sona ermesiyle birlikte, güvenli sürüş ve araç performansı açısından mevsimine uygun lastik kullanımına dikkat çekiyor. Continental, tüm sürücülere baharla birlikte kış lastiklerini rafa kaldırarak, yaz lastiklerini kullanmaları yönünde tavsiyede bulunuyor.
Mevsiminde lastik kullanımı hem güvenli sürüş hem de araç performansı açısından büyük önem taşıyor. Havaların ısınması ile birlikte mevsimine uygun lastik kullanımı hakkında sürücülere önemli tavsiyelerde bulunan Continental, araca ve mevsimine uygun olmayan lastik kullanımı sonucunda yaşanabilecek olumsuzluklara da dikkat çekiyor.
Fren mesafesini etkiliyor
Continental Türkiye Binek Lastikleri Satış Müdürü Mehmet Akay, “Bizimle iletişime geçen ve neden lastik değiştirmeleri gerektiğini sorgulayan sürücülerimize gerekçeleri anlatmadan evvel, kışın sandalet, yazın ise bot giyip giymeyeceklerini soruyoruz. Yazın kış lastiği kullanmak lastikleri çabuk yıpratacağı gibi, araç performansını, yol tutuşunu ve fren mesafesini olumsuz etkiler. En önemlisi de yazın kış lastiği kullanmanın fren mesafesine olan etkisi. Yapılan testlerde görüyoruz ki, yazın kış lastiği kullanmak fren mesafesini artırıyorve bu fark, beklenmeyen ani olaylarda hayati önem taşıyabilir. Bu yüzden yazın yaz lastiği kışın ise kış lastiği kullanmak gerekir” dedi.
Maksimum performans
Neden iki farklı lastik seti alınmalı sorusunu da cevaplandıran Akay, şunları söyledi: “Otomobilimizi 100.000 km kullandığımızı varsayarsak 2 takım yaz lastiği ile bu 100.000 km mesafeyi almak yerine; aynı bütçeyi ayırarak 1 takım yaz lastiği 1 takım da kış lastiği ile hem yaz şartlarında maksimum performans elde ederek hem de kış şartlarında üst düzey güvenlik sağlayarak lastiklerimizi kullanmış oluruz.” Yazın kış lastiği kullanımının birçok olumsuz sonuç doğurduğuna işaret eden Akay, bu şekilde lastiklerin çabuk yıpranacağını, yakıt tüketiminin artacağını, performansın düşeceğini, fren mesafesi ve gürültü seviyesinen artacağını ifade etti.