MİCHELİN BÜYÜMEYE DEVAM EDİYOR
Türkiye lastik pazarı, Avrupa pazarındaki daralmaya rağmen 2013 yılında da istikrarlı büyümesini sürdürüyor
Kış lastiğinin belirli segmentlerde zorunlu hale getirilmesiyle beraber geçtiğimiz yıl bir önceki yıla göre büyüme kaydeden Türkiye lastik pazarının 2013 yılı sonunda yine kış lastikleri etkisiyle çift haneli büyümesi bekleniyor. 400’den fazla bayiyle pazarın öncü markası olduklarını ifade eden Michelin Türkiye Operasyon Direktörü Sertan Akçagöz, Türkiye lastik pazarının, ekonomik durgunluğun da etkisiyle küçülen Avrupa pazarında nadir büyüme gösteren ülkelerinden biri olarak ön plana çıktığını ifade etti. Michelin Türkiye, 2013 yılında da istikrarlı büyümesini sürdürerek Michelin Grubu’nun büyümesinde kilit rol oynuyor. Avrupa ülkelerinin çoğunda yaşanan ekonomik krizin lastik pazarını durgunlaştıran etkisi devam ederken, Türkiye’de ise, geçen yılki kış lastiği yönetmeliği etkisiyle sektör büyümeye devam ediyor. Bu büyümenin Michelin’de de kendini gösterdiğini ifade eden Michelin Türkiye Operasyon Direktörü Akçagöz, “Avrupa Bölgesi pazarları arasında Türkiye, kamyon lastiklerinde en büyük pazar olarak öne çıkıyor. Binek otomobil lastiklerinde ise; Almanya, Fransa, İspanya, İtalya ve İngiltere’nin ardından 6’incı sırada yer alıyor. Michelin Türkiye olarak biz de sektörde pazarın üzerinde bir büyüme gösteriyoruz.Bu büyümemizde, özellikle kış lastikleri ve yüksek performanslı araç lastikleriyle, 4×4 arazi araçları lastikleri segmentlerindeki büyümemizin etkisinin yüksek olduğunu söyleyebiliriz. Kış lastiği kullanımının yüzde 20’lerin üzerine çıkması bu sene de kullanıcıların taleplerinin yüksek olacağını göstermektedir.
Perakende Satış Başladı
Michelin’in, büyüyen Türkiye pazarına olan güveninin bir ispatı olarak 2012 yıl sonu itibariyle perakende alanında yeni bir yapılanmaya gittiğini hatırlatan Sertan Akçagöz, bu kapsamda Avrupa’nın lider lastik perakendecisi Euromaster ile işbirliğine gidilerek Türkiye’deki bayii ağının neredeyse tamamının dönüştürülmekte olduğunu kaydetti. Akçagöz, Michelin’in 5 milyon dolar yatırımla hayata geçirdiği perakende alanındaki bu yatırımının, Türkiye’nin Grup içerisindeki öncü ve kilit rolüne işaret ettiğinin altını çizdi.2012 Mart ayında 3 pilot franchise servis noktası ile hizmet vermeyen başlayan, bugün 155 noktaya ulaşan Euromaster bayii sayısının, Michelin’in dönüşüm çalışmalarıyla 2013 yılı sonuna kadar yaklaşık 300 noktaya ulaşması öngörülüyor. Dünyada 17 ülkede 2 binden fazla noktada, yılda 500 bin tüketiciye hizmet veren Euromaster, Avrupa’da lastik bakımında lider ve hafif araç bakımı hizmetlerinde uzmanlaşan bir servis ağı. Euromaster sistemine giren Michelin bayileri,lastik hizmetlerinin yanı sıra hafif araç bakım hizmetleri ve farklı ürün gamıyla da Türk tüketicilere ve kurumsal müşterilerine hizmet veriyor.
Kış lastiği pazarında yüzde 50 büyüme
2012 yılını bir önceki yıla göre yüzde 5.6’lık büyüme, yaklaşık 11 milyon adetlik satış rakamıyla tamamlayan Türkiye lastik pazarında 11 milyon lastiğin yaklaşık 9 milyon adetlik kısmını binek ve hafif ticari araç lastikleri oluşturdu. Kış lastiği pazarı ise, yine 2012 yılında bir önceki yıla göre yüzde 50 artışla 3 milyon adetle kapattı. Kriz söylentilerinin gölgesinde olumsuz bir seyir ile 2012 yılına başlayan Türk lastik sektörü, Nisan ayından itibaren toparlanmaya başladı. Aynı zamanda OE montajlarında 17 inç lastiklerin son yıllardaki artışı, pazardada kendini göstermiştir ve global pazardan daha hızlı büyüyerek yüzde 40, pazardaki ağırlığı artış gösterdi. Bunun yanısıra hafif ticari ve ağır vasıta araçlara kış lastiği zorunluluğu getirilmesi, sektörün beklenenin üzerinde büyümesine neden oldu.Jant ve lastik ebatları son 10 yılda büyüyor.Türk lastik sektöründe son 10 yılda gözlemlenen bir değişim de lastik jantlarının ve ebatlarının geçmişe oranla daha da büyümesi.