Ne Kadar Ekonomik? : XC90 Recharge
Volvo günümüze kadar iddialı modelleriyle ön plana çıktı. Son dönemde ise elektrikli kervanına XC90 da katıldı. Model bu haliyle ne kadar ekonomik?
Tasarıma baktığımızda bolca düz hatlar kullanılmış. LED destekli farlar özellikle gece başarılı bir aydınlatma sağlıyor. Yan bölümde ise düz hatlar devam ediyor. Arkaya doğru paralel uzanan tavan çizgisi iç mekanda ki başarılı baş mesafesinin habercisi. Arka bölümde C sütununa yerleşmiş bütünleşik stop tasarımı dikkatlerden kaçmıyor. Geniş bagaj kapağı yükleme alanın geniş olmasını sağlamış
ŞIK KOKPİT TASARIMI
İç mekanda kalite algısı oldukça yüksek bir kokpit bizi karşılıyor. Deri kaplı ayrıntılar bu algıyı fazlasıyla yükseltiyor. Ayrıca ahşap ayrıntılarda lükslük çıtasını yükseltiyor. Eşya gözü konusunda model vitesin gerisinde ve kapı içlerinde yeteri kadar alan sunuyor. Kolçakta da alan sunan model bu alanlar yetersiz kaldığında torpido da yeteri kadar alan sunuyor. Orta konsolda tablet mantığında konumlandırılmış bir ekran kullanılmış. Bu ekranın dokunmatik hassasiyeti oldukça iyi. Güvenlik donanımlarının kontrolü de bu ekrandan yapılırken, 360 derece kameranın çözünürlüğü de göz dolduruyor.
HEM GÜÇLÜ HEM EKONOMİK
Modelde 2.0 litrelik benzinli motor yer alıyor. Plug-in Hibrit olarak gelen model 18.8 kWh batarya kapasitesine sahip. Net olarak ise bu pilin 14.9 kWh ‘lık kısmını kullanıyoruz. Elektrikli motorun gücü 145 Bg ve 309 Nm tork değeri sunuyor. İçten yanmalı motor ise 410 Bg güç ve 400 Nm tork değeri sunuyor. Elektrikle gidilebilecek maksimum mesafe 73 kilometre. 0-100 hızlanmasını model 5.4 saniyede tamamlıyor. Modelin tüketimi ise 1.2 litre olarak belirlenmiş.
KONFOR STANDART
Modelin havalı süspansiyonları oldukça konforlu bir sürüş vaat ediyor. Sürüş modlarına göre seviyesi değişen sistemin çalışma prensibi de oldukça başarılı. Yalıtım konusunda başarılı olan model yol, rüzgar ve motor sesini iç mekana yansıtmıyor.