POLO’YA GENÇLİK AŞISI
VW Polo, yeni nesliyle hiç olmadığı kadar büyük bir otomobil haline geldi. Yeni donanımlar ve motor seçenekleriyle öne çıkan araç, renkli iç mekanıyla da dikkat çekiyor
Alman otomotiv üreticisi Volkswagen (VW), B sınıfındaki hatchback modeli Polo’yu yeniledi. Yeni teknolojilerle geliştirilen araç, selefinden belirgin şekilde büyük görünüyor. Bu ayki konuklarımızdan olan yeni Polo, ürün gamına eklenen yeni 3 silindirli benzinli motoru ve DSG şanzımanıyla performans ile tüketim dengesini iyi şekilde sağlamayı başarıyor.
Boyu 94 milimetre uzamış
Genel hatları korunarak çok daha şık bir otomobil haline getirilen yeni Polo, sınıfı için geniş ve uzun sayılabilecek bir araç olarak dikkat çekiyor. Küçük bir Golf’ü andıran yeni tasarımda, farlar dikkat çekiyor. Geniş ön ızgara ve benzer genişlikteki tampon, araca prestijli bir görünüm sağlıyor. Yenilenen arka far grubu, aracın olduğundan da geniş olarak algılanmasını sağlıyor. Geniş cam yüzeyler ferahlık hissi verirken, önceki nesle göre 94 milimetre uzayan aks mesafesi de artan iç hacmin en somut işaretini veriyor. Yeni Polo, önceki nesilden 81 milimetre daha uzun, 69 milimetre daha geniş ve 7 milimetre daha alçak. Büyüyen boyutlar ve aks mesafesi, bagaj hacmini de büyütmüş. Yeni Polo, önceki nesilden 71 litre daha fazla, 351 litrelik yükleme hacmi sunuyor. Aracın iç mekanı da değişimden nasibini almış. VW’nin yeni modellerinde kullandığı dijital gösterge paneli, gövde rengi iç dekor ve koltuk kaplamaları oldukça şık ve kaliteli hissettiriyor. Genişleyen iç mekanda sunulan yaşam alanı yeterince ferah.
95 beygirlik yeni benzinli
1.0 litrelik 3 silindirli benzinli motor, 95 beygir güç ve 175 nm tork üretiyor. Turbo beslemeli TSI ünite, 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzıman DSG ile kombine ediliyor. 1180 kilogramlık otomobile boyundan büyük bir performans sağlayan motor, aracı 0’dan 100 km/s sürate 10.8 saniyede ulaştırıyor. Saatte 187 kilometre hıza ulaşabilen araç, ara hızlanmalarda da beklentileri karşılıyor. Artan iz genişliği ve geliştirilen altyapı sayesinde Polo’nun yol tutuş yeteneği belirgin şekilde artırılmış. Limitleri yükseltilen araç, tatlı sert süspansiyon sistemine rağmen konforla yol tutuş dengesini başarıyla sağlıyor. Performans kadar tüketimde de iddialı olan yeni TSI ünite, fabrika verilerine göre 4.6 litrelik ortalama tüketime sahip. Dizellere yakın seviyedeki bu değer, bizim denemelerimizde yol bilgisayarına 5.4 litre olarak yansıdı. Comfortline’da bile elektronik diferansiyel kilidi, ESP, eğim kalkış asistanı, ikincil çarpışma freni, yorgunluk tespit sistemi, LED gündüz farları, ön/arka park sensörü, 6.5 inçlik renkli dokunmatik multimedya ekranı ve lastik basınç uyarısı gibi donanımlar standart olarak sunuluyor.