Renault, crossover yelpazesini genişletiyor
Renault Grubu, Kadjar sayesinde yeni pazarları fethetme ve yepyeni müşteriler kazanma konusundaki yaratıcı kabiliyetini göz önüne seriyor.
2014’te dünya çapında satılan her beş aracın neredeyse biri crossover’dı. Bu segment Avrupa’da yüzde 23, Çin’de ise yüzde 26’lık pazar payına sahip. Aynı zamanda söz konusu segment, Grup’un hedefindeki büyüyen pazarlara yönelik gerçek bir giriş noktası.
Renault Koleos’tan sonra gelen Captur, Renault’nun crossover serisindeki ikinci model oldu. Başarı hemen geldi. Bünyesinde barındırdığı pratik yenilikler ve güçlü kişiliği sayesinde bu şehir crossover’ı 2014’te 178bin’den fazla satıldı ve Avrupa’daki B-segmenticrossover pazarının zirvesine yerleşti. Kadjar sayesinde ise Renault, söz konusu uluslararası segmentteki atağını Captur ve Koleos arasındaki boşluğa yerleşecek olan bir C-segment modeliyle sürdürüyor.
128 ülkede varlığını sürdüren Renault Grubu 2014 yılında tüm dünyada 2 milyon 712 bin 432 adet araç satışı gerçekleştirdi. Renault, uluslararası büyüme stratejisi sayesinde araçlarının yüzde 46’sını Avrupa dışında pazarlıyor (2010 yılındaki yüzde 37’lük orana kıyasla).
Crossover’ların başarısı küresel boyuta taşındı; öyle ki, dünya çapında satılan her beş aracın yaklaşık biri crossover. Kadjar, Avrupa’da, Türkiye’de ve pek çok Afrika & Akdeniz havzası ülkesinde yazın başında satışa sunuluyor olacak.
Kadjar, Çin’de Renault Grubu’nun atağına öncülük edecek. Model, Çin’de üretilecek ilk Renault otomobili unvanını taşıyacak ve Grup’un Çin’deki büyümesini ileriye taşıyacak olan güçlü bir elçi olacak.1999’da sadece 600 bin otomobilin satıldığı Çin 2014 yılındaki 22 milyon adetlik satış ile lider küresel pazar haline geldi.
Renault Grubu, Aralık 2013’te Dongfeng ile kurduğu ortak girişime resmiyet kazandırdı ve Wuhan’da başlangıç kapasitesi 150 bin araç olan farikanın inşasına başladı.
Kadjar, Renault’nun İspanya’daki Palencia tesisinde üretilecek. Söz konusu tesis üretiminin yüzde 83’ünü beş kıtaya yayılmış 50’den fazla ülkeye ihraç ediyor.
İttifak’ın ortak platformunda üretilmiş Renault DNA’sı taşıyan bir crossover 1999 yılından beri stratejik ortak olan Renault ve Nissan 2014 yılında yaklaşık 200 ülkede 8,4 milyon araç satışı gerçekleştirdi ve böylece İttifak dünyanın en büyük 4. otomotiv grubu haline geldi.
4×2 veya 4×4 seçenekleri ile sunulan Kadjar hem arazi şartlarına hem de şehir içi yollara uygun
Renault Kadjar sağlam yapısını SUV’ların dünyasından alıyor. Kadjartam manasıyla SUV, sedan ve sporttourer tipi araçların bileşiminden meydana geliyor. Üstelik Renault markasının DNA’sını ve tasarım anlayışını da bünyesinde fazlasıyla barındırıyor. Otomobil, şehirden uzaklaşmak isteyen sürücüler için sezgisel bir sürüş deneyimi ve birinci sınıf seyahat konforu sunuyor. Renault Kadjar sedan tipi otomobillere benzer bir sürüş zevki ve konforu sunuyor.