STANDARTLAR DEĞİŞİYOR
Honda’nın B sınıfındaki başarılı oyuncusu Jazz, 3’üncü nesliyle yollara çıktı. Geniş iç hacmiyle dikkat çeken araç, zengin donanımı ve tutumlu motoruyla rakiplerine gözdağı veriyor
Şehir hayatının gelişmesiyle otomobiller de küçülmeye başladı. Gerek park sorunu gerekse yoğun trafik, tüketicileri dıştan küçük içten büyük otomobillere yönlendirmeye başladı. Türkiye otomobil pazarının yaklaşık 4’te birini B sınıfının oluşturması da, bu durumu özetliyor. B sınıfına fazladan hacim sağlamak amacıyla ortaya çıkan minivan vari modeller, bir anda tüketicinin ilgisini çekmeyi başardı. Bu sınıfın ilk temsilcilerinden olan Honda Jazz, yeni nesliyle pazara sunuldu. 3’üncü nesliyle yollara çıkmaya başlayan araç, zengin donanım listesi ve motoruyla öne çıkıyor.
Boyu 95 milimetre uzadı
Yeni Jazz’a daha ilk bakışta boyutlarındaki değişim fark ediliyor. Yavurlak hatlı bir tasarım anlayışından sıyrılan model, atletik bir yapıya kavuşmuş. Önceki nesle göre aracın uzunluğu 95 milimetre artmış ve 3.99 metreyi bulmuş. 30 milimetre artan dingil mesafesi ise araca yaşam alanı olarak yansımış. Aracın iç mekanına baktığımızda deri direksiyon simidi üzerinde yer alan kısa yol tuşları kolay ve anlaşılır nitelikte. Orta konsolda büyük bir dokunmatik ekran yer alıyor. Bu ekran navigasyon ve geri görüş kamerası özelliğini de sunuyor. Araç içinde kullanılan malzeme ve işçilik B segmentine göre oldukça tatminkar. Aarcın iç mekanı eskiden olduğu gibi oldukça ferah. Rahatlıkla katlanabilen ‘sihirli koltuklar’, kullanışlılığı artırıyor. Yalıtım konusunda da ilerleme kaydeden model, 19 litrelik büyüme ile 354 litrelik bagaj hacmine ulaştı. Jazz’ın giriş seviyesindeki Dream versiyonunda 8 havayastığı, araç denge kontrol sistemi (VSA), lastik basınç ikaz sistemi, şehir içi aktif fren sistemi gibi güvenlik sistemleri standart olarak sunuluyor.
103 beygirlik benzinli
Yeni Jazz, markanın Earth Dreams teknolojisiyle geliştirdiği 1,3 litrelik i-VTEC benzinli motora sahip. CVT tipi otomatik şanzımanla kombine edrilen motor, 103 beygir güç ve 123 nm tork üretiyor. 0-100 km/s ivmelenme sini 12.3 saniyede tamamlayan araç, saatte 182 kilometrelik sürate ulaşabiliyor. Araç fabrika verilerine göre 4,9 litrelik ortalama tüketime vadediyor. Bizim kullanımımız da yol bilgisayarına yansıyan rakamsa 5,8 litre oldu. Daha çok konfor odaklı geliştirilen Jazz, yüksek oturma pozisyonu ve tatlı sert süspansiyon yapısıyla keyifli yolculuklar vadediyor. Sert direksiyon hareketlerine geç tepki veren model, hafif önden kaymalar yaşasa da yola tutunmada direniyor.