SÜRÜŞ KALİTESİ ARTIYOR
Son yıllarda Türkiye’de oldukça tercih edilen sınıflar arasında olan Crossover modelleri büyümeye ve yenilenmeye devam ediyor. Nissan Qashqai’den sonra Juke modeliyle de iddialı bir tasarım sunuyor
Japon otomotiv üreticisi Nissan, mini crossover sınıfında ki temsilcisini ufak bir operasyondan geçirdi. Radikal bir tasarım anlayışıyla pazarda oldukça beğeni kazanan Juke, sportif tasarımıyla büyük beğeni topluyor. Makyajla birlikte yeni bir tampon ve far gruplarına kavuşan model, artık LED gündüz farlarını da sunuyor. Büyük ön ızgarasının yanlarına konumlandırılmış yuvarlak far blokları, Juke için artık bir kimlik niteliğinde. Kaputun iki ucunda yer alan bumerang şeklindeki gündüz LED’leri, aracı daha teknolojik bir hale getirmiş. Büyük Nissan logosu etrafında ki krom parça ve sis farlarında ki çerçeve araca şık bir görünüm sağlamış. Aracın yan kısmına baktığımızda, gizli kapı kolları coupe görünümü sunmuş. Hatta C stünunda ki gizli kapı kolları, araca ilk kez binenler için ön koltuğu yatırıp geçme düşüncesini bile ortaya koyabiliyor. Arka kısımda stop grupları yine bumerang şeklinde konumlandırılmış. Tampon kısmında da ufak değişikliklere gidilmiş ve krom çıtalar uygulanmış. Nissan Juke’un boyutlarına bakacak olursak aracın uzunluğu 4.13 metre, genişliği 1.76 metre iken yerden yüksekliği de 1.56 metre olarak kayıtlara geçmiş.
Dijital sürüş modu
Test konuğumuz olan Juke’un iç mekanına girdiğimizde oldukça sportif bir kokpit ile karşılaşıyoruz. B-Crossover sınıfında yer alan test konuğumuzda bolca sert malzemeler kullanılmış. Koltukların sık yapısı sportif bir sürüş imkanı sunarken, gerek vites topuzu gerekse deri direksiyon simidinin başarılı konumlandırılması araca hakim bir yolculuk gerçekleştirmemizi sağlıyor. Anlaşılır bir gösterge paneline sahip olan Juke’un orta kısmında yol bilgisayarı yer alıyor. Orta konsolda yer alan geniş ekran, geri görüş kamerasını barındırıyor ve hemen altında farklı bir anlayışla geliştirilen dijital klima sitemi yer alıyor. Climate ve D-Mode butonlarıyla ayrılan bu sistem, dijital klima ekranını ve sürüş modlarını aynı ekran içinde sunuyor. D-Mode botununa bastığımızda normal, sport ve eco sürüş modları yer alıyor. Daha dinamik bir sürüş keyfini sport sisteminde yaşamak mümkün. Daha sakin ve ekonomik bir sürüş keyfi yaşamak isterseniz eco ve normal mod tam size göre. Sürüş matiklerine göre ekran üzerinde grafik modları belirleniyor. Arka koltuklar da baş ve diz mesafesi konusunda aracın biraz daha cüretkar olması beklenirdi. Nissan Juke’un bagaj hacmi ise 354 litre.
100 km’de 5,6. litre
Test aracımızın kalbinde görev yapan, 1.2 litrelik benzinli ünite, 115 beygir güç sunarken maksimum toku da 190 Nm olarak hesaplanmış. Maksimum 178 kilometre hız yapan araç, 0’dan 100 kilometre hıza 10,8 saniyede ulaşıyor. Fabrika verisi olarak araç, 100 kilometrede ortalama 5,6 litrelik yakıt sarfiyatı gerçekleştirirken bizim kullanımımız boyunca araç ortalamada 7 litrelik bir tüketim değerini ekranlarımıza yansıttı. Orta sertlikteki süspansiyon sistemi yol tutuş için bulunmaz bir nimet. Yol tutuş konusunda da sınırları zorlamadığınız sürece pek sıkıntı çıkaracağa benzemiyor. Sert girdiğiniz virajlarda hafif önden kaymalar gerçekleşe bilir.