TAM OTOMATİK DİZEL
Peugeot 308, 2014 yılında yenilendi ve aynı isimle üretilmesine rağmen baştan aşağıya değişti. 308’de 2’si benzinli 1’i dizel olmak üzere 3 motor seçeneği yer alıyor
Rekabetin en yoğun olduğu komkapk sınıfta Peugeot’nun temsilcisi 307 yerini 2007 308’e bıraktı. 308 isim değiştirmeden komple değişti. İsim politikası yüzünden aynı isimle üretilmeye devam etse de 308, 2014 yılında baştan aşağıya yenilendi. 308, 2014 yılında Avrupa’da Yılın Otomobili seçilerek başarısını kanıtladı. 1.6 litrelik BlueHDİ yeni motoruyla 308’i test ettik. Yeni Peugeot 308, öncüsünden tararım oldukça farklı ve yeni nesil Peugeot tasarım anlayışı ile yoğrulmuş. Otomobilin dizaynında dinamik çizgilerden oldukça nasibini aldığını görüyoruz. Tamponun üst kısmındaki ızgara nikelaj detaylar ile süslenerek şık ve sportif hale gelmiş. 62 adet LED’den oluşan yeni farlar şekli olarak da oldukça farklı. Yandan otomobile bakıldığında akıcı tasarım göze daha çok çarpıyor. Stop gurubunda da LED teknolojisi kullanılmış. Dış tasarımında yeni nesil Peugeot’ların tasarım anlayışıyla oldukça uyumlu ve 208 ve 2008’e benzer yanları hemen dikkat çekiyor.
Minik direksiyon
308’in içinde çok fazla tuş kalabalığı yok bunun nedeni ise orta konsoldaki tuş kalabalığı azaltılmış olması. Orta konsolda görmeye alışık olduğumuz havalandırma kumandalarının PSA grubunun geliştirmiş olduğu SMEG+ ekranın içine alınmış olması. Müzik sisteminin ses düzeyini ayarladığının dairesel kumandanın yanında ufak tefek tuşlar orta konsolda bulunuyor. Direksiyon simidi ve gösterge panelleri 208’le büyük benzerlik taşıyor. Devir göstergesi ters şekilde tasarlanmış ilk bakışta kafa karıştırsa da kolay alışılıyor. Ön koltuklar konfor olarak oldukça başarılı. Arka koltuklar da konfor konusunda sorunsuz ve yeterli alan arkadaki yolculara sunuluyor. Peugeot 308’in bagaj hacmi 420 litre arka koltuklar katlandığında ise 1228 lt çıkıyor.
Yeni nesil şanzıman
Peugeot 308’in yeni nesil 1.6 litrelik dizel motoru ekonomik ve otomatik oluşuyla dikkat çekiyor. Blue HDi adı verilen dizel ünite 120 beygirlik güç üretirken bunun 92 ve 115 beygirlik seçenekleri de mevcut. 1.6 litrelik Blue HDi Motor 3500 d/d’de 120 beygir güç ve 1750 d/d’de ise 300 Nm tork üretiyor. Alt devirlerden itibaren canlı karakterini sürdüren motorun Peugeot 308’e kattığı hızlanma performansı da etkileyici. Aracın 0-100 km/s hıza 9.5 saniyede çıkıyor. Aracın maksimum hızı ise 196 km/s. Test aracımız şehir içinde 4.0 lt/100 km olan şehir içi tüketimine sahip. Şehir dışı tüketimi ise 3.3 lt/100 km ve ortalama olarak 3.5 lt/100 km olarak belirtiliyor. Eski modellere göre 308’in yol tutuşu daha başarılı hale gelmiş. Orta sertlikte süspansiyon oldukça verimli. Direksiyon simidin çapı sportif kullanım için başarılı. Görüş açıları konusunda da 308 sorunsuz bir otomobil. Özellikle yeni EAT6 şanzıman daha başarılı sürüş grafiği sergiler iken, aynı zamanda konforlu sürüşler vaat ediyor.