Tasarım Harikası Hyundai Yeni Elantra Tanıtıldı
Hyundai’nin C segmentindeki temsilcisi Elantra, Parametrik Tasarım felsefesiyle geliyor. Yeni modelde karşımıza daha uzun, daha geniş ve daha alçak bir yapı çıkıyor. Hyundai, yeni modelde hibrit versiyona da yer vererek daha fazla yakıt ekonomisi sunuyor.
Hyundai’nin en popüler modellerinden biri olan Elantra, yedinci jenerasyonuyla otomobil severlerin karşısına çıktı. Hollywood The Lot Studios’da tanıtımı yapılan yeni otomobil, tamamen farklı bir dizayna ve teknolojik özelliklere sahip.
Popüler kompakt sedanın sportif tasarım kimliği, hibrit teknolojisi ve segmentinde ilk kez sunulan kablosuz Android Auto ve Apple CarPlay bağlantısıyla desteklenirken aynı zamanda dijital anahtar gibi Hyundai’nin en son yeniliklerini de kullanıcılarına sunuyor. Elantra, yılın son çeyreğinde Güney Kore’deki Ulsan ve Amerika’daki Alabama Hyundai tesislerinde üretilmeye başlanacak.
Daha rafine ve daha kaliteli bir iç mekan
Hyundai Elantra’nın dış tasarımıyla beraber iç mekanı da son derece şık ve etkileyici görünüyor. Premium bir hava sunan yeni nesil kokpitte koltuk yüksekliği düşürülerek daha alçak bir oturma pozisyonu elde edilmiş. Ayrıca, düşük ağırlık merkezi sayesinde de sürüş dengesi artırılmış. Yatay bir şekilde konumlandırılan kokpitte iki adet 10,25 inç’lik LED ekran kullanılmış.
Bu ekranlar multimedya sisteminde ve göstergelerde kullanılarak araca muazzam bir teknolojik özellik katıyor. Ayrıca, Elantra’da sunulan kablosuz Android Auto ve Apple Car Play özellikleri de bu ekranla kombine bağlantı özelliği sunuyor. Estetik açıdan farklı bir duruş sergileyen Elantra’nın süspansiyon sistemi de konfora yönelik. Geliştirilmiş süspansiyon montaj yapısı sayesinde hem dinamizm hem de üst düzey sürüş konforu elde edilmiş.
Yeni Elantra Hybrid
Hyundai, Elantra modelinde ilk kez hibrit motor teknolojisine yer veriyor. Böylelikle markanın çevreci modeler gamına dahil olan Elantra Hybrid, 1.6-litrelik GDI Atkinson çevrimine sahip dört silindirli benzinli motora kavuşmuş oluyor.
Elantra Hybrid’de benzinli motora ek olarak 32 kw’lik bir elektrikli motora da yer veriliyor. Her iki motorun birleşmesiyle toplam 139 beygire ulaşan Elantra, daha dinamik ve daha ekonomik bir sürüş vaad etmiş oluyor. Hyundai’nin geliştirilmiş 6 ileri çift kavramalı şanzımanıyla donatılan bu versiyon, daha hızlı vites geçişleriyle rakiplerinden ayrılıyor. Ayrıca, kullanılan yüksek verimli elektrikli motor sayesinde düşük hızlarda anlık tork elde ediliyor ve böylelikle benzinli motorun devreye girmesi engellenmiş oluyor. Bu yeniliğin en büyük avantajı, otomobile yakıt ekonomisi kazandırıyor olması. Yüksek hızlarda ise devreye giren benzinli motorla beraber daha dinamik ve etkili bir sürüş elde ediliyor.
Hyundai Dijital Anahtar
Teknolojideki en son gelişmeleri desteklemeye devam eden Hyundai, Elantra’da isteğe bağlı olarak dijital anahtar sistemi sunuyor. Akıllı telefon tabanlı Hyundai Dijital Anahtar, fiziksel bir anahtar olmadan kapıların açılmasına ve motorun çalıştırılmasına olanak sağlıyor. Özel bir mobil uygulama indirilerek kullanılabilen bu sistem, Yakın Alan İletişimi (NFC) ve Bluetooth (BLE) teknolojisini kullanıyor.
Bu sistem, aynı aileden bir kaç kişinin aracı aynı anda kullanmasına da olanak sağlıyor. Aracın sahibi dışında kullanım gerektiğinde ise geleneksel anahtar devreye giriyor. Hyundai Dijital Anahtar, şimdilik sadece Android işletim sistemini kullanan telefonlarla uyumlu şekilde çalışıyor.