TASARIMIYLA ÖNE ÇIKIYOR
DS model ailesini şimdilik en büyük temsilcisi olan DS 5, farklı tasarımıyla öne çıkıyor. Otomatik şanzımanla sunulan dizel üniteyse tasarruflu.
Fransız otomotiv üreticisi Citroen, efsane modeli DS’i seri haline getirerek yeniden yollara çıkardı. 2016’da PSA Grubu’nun premium markası haline getirilen DS, birbirinden iddialı yeni modeller için çalışmalarına hız verdi. Bu ayki konuklarımızdan olan DS 5, markanın orta sınıftaki radikal tasarımlı otomobili olarak dikkat çekiyor. Farklı çizgileri ve ince ayrıntılarıyla öne çıkan otomobil, başarılı dizel-otomatik kombinasyonuyla da yüzleri güldürüyor.
Premium hissi yüksek
Uzun burunlu tasarım, iri ve çekik farlarıyla öne çıkıyor. Far hizasında A sütununa kadar devam eden krom çıta, aracın altında uzanan krom çizgi ve dev krom ön ızgara ile premium hissi dış tasarımda bile hissediliyor. LED gündüz farları, büyük logo ve geniş tampon ön bölümün karakteristik tasarım oyunlarından. Aracın arka tasarımı da farklı bir yapıda. Profile taşan iri far grubu, küçük bagaj kapağında da kendisine yer buluyor. Küçük tasarlanmış arka camın aksine arka tampon oldukça iri tasarlanmış. Siyah renkli bagaj üstü spoyler, alçalan tavanın uzantısı gibi görünüyor.
İç hacim oldukça geniş
Aracın iç mekanı oldukça farklı tasarlanmış. Uçak kokpitlerini andıran tavandaki kumanda elemanları, cam tavanı da 3 parçaya ayırıyor ve farklı bir görünüm oluşturuyor. Bu 3 parçayı tavandaki kumanda elemanlarıyla ayrı ayrı açmak mümkün. Farklı tasarımlı koltukları, büyük direksiyon simidi, iri kumanda birimleri ve küçük tuşlar iç mekanda dikkat çeken ayrıntılar arasında. Rahat koltuklar gibi sürüş pozisyonu ve ayarlanması da çok başarılı. Aracın arka koltuklarında sunulan diz mesafesi şaşırtıcı derecede geniş. Bunun asıl nedeni 2.73 metrelik aks aralığı. Araç bu haliyle makam otomobili olarak bile kullanılabilir.
120 beygirlik dizel
Araçta 1.6 litrelik turbo beslemeli dizel motor kullanılıyor. 120 beygir güç ve 300 nm tork üreten motor, gücünü 6 ileri tam otomatik şanzımanla ön aksa iletiyor. 1434 kilogramlık otomobile yeterli performansı sağlayan bu kombinasyon, yüksek tork sayesinde beklentileri karşılıyor. 0-100 km/s ivmelenmesini 12.9 saniyede tamamlayan araç, saatte 189 kilometrelik son sürate ulaşabiliyor. Performans olarak kağıt üstündekinden daha başarılı hissettiren motor, asıl hünerini tüketim değerlerinde sergiliyor. Fabrika verilerine göre ortalama tüketimi 4.1 litre olan araç, bizim kullanımımızda 6.2 litre olarak yol bilgisayarına yansıdı. Zengin bir donanım listesiyle satılan araçta 7 inçlik renkli dokunmatik ekran, navigasyon sistemi, head-up display, anahtarsız giriş ve çalıştırma, Xenon ve LED aydınlatmaların kullanıldığı DS LED Vision farlar, dergi döşeme gibi donanım seçenekleri yer alıyor.