TEKNOLOJİK HAYLAZ
Nissan’ın B-crossover modeli Juke, yeni nesil güvenlik donanımlarıyla bir üst sınıfı aratmıyor. Benzinli motorla sunulan CVT şanzıman, ayağına hakim olanları ödüllendiriyor
Japon otomotiv üreticisi Nissan, küçük crossover pazarının en radikal temsilcisi Juke ile önemli bir başarı elde etti. Farkı tasarımı kadar zengin donanımı ve motosikletleri andıran kokpit tasarımıyla kısa sürede sınıfının en çok satan modeli haline gelen Juke, kısa bir süre önce küçük bir makyaj operasyonu geçirdi. Tasarımda ‘şirin’ çizgilerden vazgeçmeyen marka, yeni nesil donanımları içeren paketleriyle adeta üst segmentlere gözdağı veriyor. Bize 1.6 litrelik benzinli motor ve CVT şanzımanla konuk olan araç, sportif kullanımı ve pratik yapısıyla göz dolduruyor.
OLDUĞUNDAN GENİŞ GÖRÜNÜYOR
Yüksek konumdaki iri gündüz farları, kaputun üzerine yerleştirilen aydınlatma grubu ve geniş hava girişlerine sahip tamponuyla yollardaki en dikkat çekici otomobillerden olan Juke, gizlenmiş arka kapı kollarıyla coupe görünümü vadediyor. Yüksek arka bölüm, aracın türünü vurgularken, ‘L’ şeklindeki arka farlar radikal tasarımı destekliyor. Şişkin çamurluklar aracın olduğundan geniş görünmesini sağlarken üst donanımda sunulan 18 inçlik alaşım jantlar da dinamik tasarımı vurguluyor. Aracın iç mekanı da, tıpkı dışı gibi farklı bir tasarım diline sahip. 5.8 inçlik renkli dokunmatik multimedya ekranı teknolojik, arka koltuklara doğru uzanan ve aracın gövde renginde tasarlanan konbol da nostaljik bir görünüme sahip. Sürüş moduna göre değişen renkler de şık bir detay. B-crossover sınıfı için en ferah iç hacimlerden biri olmasa da araçta 4 yetişkine yeterli alan oluşturulmuş.
117 BEYGİRLİK BENZİNLİ
Nissan Juke, Türkiye’de 2’si benzinli olmak üzere toplam 3 motorla satılıyor. Bize konuk olan 1.6 litrelik atmosferik seçenek, sadece CVT isimli kademesiz otomatik şanzımanla sunuluyor. 117 beygir güç ve 158 nm tork üreten motor, araca yeterli performansı sağlıyor. 0’dan 100 km/s sürate 11.5 saniyede ulaşabilen araç, saatte 170 kilometrelik son sürate sahip. Tam gaz hızlanmalarda motor biraz gürültücü olsa da, şanzımanın yapısına alıştıktan sonra böyle bir sorun kalmıyor. Üstelik bu şanzıman, tüketim disiplininde de başarılı bir sonuç ortaya koyuyor. Fabrika verilerine göre ortalama tüketim 6.3 litre. Bizim denemelerimizde elde ettiğimiz rakamsa 7.5 litre. Bu rakam, sakin otoyol sürüşlerinde rahatlıkla 6 litre seviyesine iniyor. Nissan, Juke’un başlangıç fiyatını 58 bin 750 lira (1.2 litre benzinli, Visia) olarak belirlemiş. 1.6 litre CVT 63 bin 500, 1.5 litre dizelse 66 bin 350 liradan başlayan fiyatlarla satılıyor.