YENİ KIŞ LASTİĞİNİ TANITTI
Continental, daha kısa frenleme mesafesi ve güvenilir yol tutuşu sunan yeni kış lastiği ContiWinterContact TS 860’ı, geçtiğimiz hafta Finlandiya’da gerçekleştirilen ContiTechnikForum 2015’te tanıttı
Continental, daha kısa frenleme mesafesi ve güvenilir yol tutuşu sunan yeni kış lastiği ContiWinterContact TS 860’ı Finlandiya’da gerçekleştirilen ContiTechnikForum 2015’te tanıttı. Yeni sırt tasarımı ve kauçuk bileşimi ile performans artışı sağlayan ContiWinterContact TS 860, başta güvenli sürüş özelliğiyle ön plana çıkarken, kış koşullarında sıklıkla karşılaşılan ıslak zeminde frenleme konusunda yüksek performans sunuyor. ContiWinterContact TS 860, buzlu zemin dahil her türlü kış koşullarında güvenli fren performansı sunabilmek için yepyeni bir teknolojiye sahip. Bu yeni teknoloji, özellikle güvenlik alanında ciddi ilerleme göstererek, ıslak kış yollarında fren yapıldığında Continental’in bir önceki modeli olan ContiWinterContact TS 850’nin deseninden yüzde 5 oranında daha iyi performans sergiliyor. Yeni Continental kış lastikleri, AB Lastik Etiketi’nde yuvarlanma direncinde C, ıslak yol tutuşunda ise B sınıfında yer alıyor. Continental mühendislerinin yaptığı yeni çalışmalarla elde edilen teknolojinin arkasında yeni sırt hamuru ile yeni sırt tasarımının birleşimi yatarken; Chili hamurunda yüksek oranda bulunan silika maddesi, özel darbeyi emme kabiliyeti sayesinde ıslak yolda fren mesafesini düşürüyor.
Buzlu yolda fren teknolojisi
Continental lastik mühendisleri, buzlu yolda dahi etkili freni mümkün kılan, “Liquid Layer Drainage (Sıvı Tabakasının Tahliyesi)” adını verdikleri bir kavram geliştirdiler. Buzda fren yapıldığında lastik sırtının altında lastiğin yol ile temas alanını azaltan bir su tabakası oluşur. Sırt blokunun içine ilave bir tahliye kanalı yerleştirilen yeni teknoloji önceki modelden daha hızlı bir şekilde su tahliyesine olanak sağlayarak buzlu yollarda fren mesafesini önemli ölçüde kısaltıyor. ContiWinterContact TS 860 aynı zamanda başka bir yeni teknolojiyi de barındırıyor. V şeklindeki sırtın yeni bir özelliği de SnowCurve teknolojisi sayesinde yüksek yol tutuşu sağlayan 3 boyutlu yanak yapısı olup, sırtı bloklarının çeperinde yer alan ilave kanal görevi üstleniyor. Bu, sırt kanalında sıkışan kar ile kenetlenme etkisini artırarak karlı zeminde daha fazla kavrama ve çekiş gücü sunuyor.