Yeni Peugeot 2008 karşınızda
Peugeot, otomotiv dünyasında tamamen yeni bir deneyim yaşamak isteyenler için yeni SUV 2008’i sunuyor.
Yeni Peugeot SUV 2008, heyecan uyandıran güçlü ve özgün tasarımıyla bulunduğu ortamlarda bakışları üzerine çeken arzu nesnesi bir SUV olarak öne çıkıyor. Peugeot SUV tarihine tamamen yeni bir sayfa açan yeni Peugeot SUV 2008 ile bir yandan markanın güncel SUV tasarım diline sadık bir yapı sergilerken, diğer yandan özgün bir görünüm de sergiliyor. SUV sınıfına özgü gövde orantılarıyla dikkat çeken genel tasarım, ön camın konumu ve yatay motor kaputunun da etkisiyle güçlü ve kaslı bir görünüm ortaya koyuyor. Bu otomobil; her bir tasarım ayrıntısıyla beraber dinamik, güçlü ve çekici bir görünüm sergiliyor.
Elektrikli versiyonda fark ne?
Elektrikli versiyonlarda; gövde renginde olan özgün tasarımlı ön ızgara, hatları belirgin yatay motor kaputu, merceğin ardında gizlenen ve bu sayede yüksek aydınlatma performansı sunan LED gündüz farları, Peugeot markasına özgü detaylar olarak göze çarpıyor. Henüz ilk göz temasında farklı üçgen formlar hemen göze çarpıyor. Ön bölümde başlayan özgün ve dinamik tasarım yaklaşımı, bünyesinde barındırdığı ipuçlarıyla ilgili fikir veriyor. Ön tarafta başlayan dinamizmi, yan tarafa taşıyan tasarım hatları bagaj kapağına kadar devam ediyor ve böylece otomobilin geneline yayılan bir tutarlılık oluşturuyor.
Daha dinamik tasarım
Şişkin çamurluk kemerleri ve çamurluğu tamamen dolduran 690 mm çapında tekerlekler genel dinamizmi ve güçlü duruşu tamamlıyor. 18 inç çapındaki jantlar; kolay kişiselleştirme imkânları ve toplamda 4 kg ağırlık tasarrufu olmak üzere iki önemli avantajı beraberinde getiriyor. Çift renkli Black Diamond siyah tavan ve GT Line ile GT versiyonlarında uygulanan kaplama C sütunu gibi detaylarla kalite ve şıklık daha da artıyor. Yüksek omuz çizgisi ve diğer tasarım detaylarıyla kaslı bir görünüm sergileyen arka kısmını; stop lambalarını birbirine bağlayan siyah bir şerit, PureTech 130 hp ve Puretech 155 hp ile BlueHDi 130 hp motor seçeneklerinde çift egzoz çıkışı domine ediyor. Markanın diğer güncel modelleri gibi burada da 3 LED pençeli marka imzası kullanılıyor. İster gündüz, ister gece olsun bu imza tüm versiyonlarda her zaman göze çarpıyor.
Boyutları nasıl?
Arka koltukların sunmuş olduğu genişlik (yeni CMP platformu için yeni bir rekor) yeni SUV Peugeot 2008’i çok yönlü bir SUV yapıyor. 4,30 metre uzunluk ve 2,60 metre dingil mesafesi sayesinde Peugeot SUV 2008 motor seçeneği fark etmeksizin, yani elektrikli versiyon da dahil 434 litre (VDA V210) bagaj hacmi sunuyor. Koltuğun katlanmasıyla neredeyse tamamen düz bir taban sağlayan iki konumlu zemin (versiyonu bağlı olarak) araç içi fonksiyonelliği destekliyor.
Artık daha da teknolojik: yeni Peugeot i-Cockpit® 3D
Benzersiz bir sürüş deneyimi için tasarlanan Peugeot i-Cockpit® hala aynı temellere dayanırken kusursuz bir ergonomi sunuyor:Müşterilerimizin en çok ilgi gösterdiği özelliklerden biri olan ve şu ana kadar dünya genelinde 5 milyon Peugeot otomobilinde kullanıma sunulan i-Cockpit tamamen yeni bir yorumla yeni SUV Peugeot 2008’de de kullanıma sunuluyor. Bilgiler sürücünün görüş alanında gösteriliyor. Versiyona bağlı olarak Peugeot i-Cockpit 3D gösterge paneli bilgileri hologram şeklinde gösteriyor. Göstergeler dinamik ve hareketli olup önem derecesine veya aciliyet seviyesine bağlı olarak göz hizasına geliyor. Böylece dikkat çekme süresi yarım saniye kadar artıyor. İlk olarak yeni Peugeot 208’de kullanıma sunulan yeni Peugeot i-Cockpit 3D gerçek bir inovasyon olup bu sınıfta dünyada bir ilk olmasıyla da öne çıkıyor. Sürüşü her yönden; iyileştiren yenilikçi teknolojiyi, verimliliği, okunabilirliği ve güvenliği her zaman en üst seviyede tutuyor.
Modern, bağlantılı ve teknolojik
Üst segmentlerden alınan ve bu segmentte eşi benzeri görülmemiş ve donanım ve sürüş destek sistemleri Peugeot markasının bilgi birikimi ve deneyimiyle tamamen yeni bir boyuta taşınıyor. Aşağıdakiler de dahil olmak üzere son derece kapsamlı ve etkileyici bir teknoloji paketi söz konusu:
Sürüş destek sistemleri yarı otonom sürüşe giden yolda önemli bir adım oluşturuyor. Bunlar:
– Şerit konumlandırma sistemi ile birlikte çalışan şeritten çıkma önleme sistemi aracın şerit içinde kalmasına yardımcı oluyor.
– EAT8 otomatik şanzımanla birlikte dur-kalk özelliğine sahip uyarlanabilir adaptif hız sabitleme sistemi,
– Bir park yerine girerken veya çıkarken otomatik olarak direksiyon simidini yönlendiren Park Yardımcısı, park halindeyken otomobiller arasında sadece 60 cm fark bulunurken,
– 5 km/s ile 140 km/s arasındaki sürüşlerde gece ve gündüz olmak üzere yaya ve bisikletlileri de algılayan en güncel otomatik acil durum fren sistemi,
– İstemsiz şerit ihlalinde (yol dışına çıkma dahil) aktif uyarı,
– Sürücü uyarı sistemi, gerektiğinde mola verme uyarısı,
– Uzun far asistanı kapatılması, daha fazla sürüşe odaklanma,
– Gelişmiş trafik işareti tanımlama (tek yön, dur) ile hız sınırı önerme,
– Kör nokta uyarı sistemi,
– Elektrikli el freni,
Heyecan verici, tamamen elektrikli sürüş keyfi
Elektriğin beraberinde getirdiği büyüleyici etki sayesinde ilk elektrikli Peugeot SUV modeli tamamen yeni bir dünyanın kapılarını aralama imkânı tanıyor. Sürücü, %100 elektrikli sürüş ile sessiz ve titreşimden uzak tamamen yeni bir sürüş deneyimi yaşıyor. Söz konusu sürüş keyfi “Yeşil Bölge” uygulaması nedeniyle kısıtlı erişim imkânı olan şehir merkezilerinde özgürce dolaşma keyfi ile destekleniyor.
100 kW (136 HP) güç ve 260 Nm tork üreten motor günlük yaşamın tüm gereksinimlerini rahatlıkla karşılıyor. 50kWh kapasiteli batarya yeni WLTP standardına göre 310 km elektrikli menzil sunuyor. Bataryanın şarj kapasitesinin %70’i 8 yıl veya 160.000 km garantilidir. Enerji akışı ile ilgili veriler merkezi ekran dışında Peugeot i-Cockpit 3D üzerinden de sürücüye aktarılıyor ve güç aktarımının nasıl gerçekleştiğini anlamayı kolaylaştırıyor.
Doğrudan vites kolundan erişilebilen ve fren anında enerji kazanımı sağlayan iki farklı enerji geri kazanım modu bulunuyor:
– Drive (“D”), geri kazanım standart olup benzinli ve dizel araçlara benzer bir sürüş stili bulunuyor.
– Brake (“B”), geri kazanım doğrudan gaz pedalından yavaşlama imkânı sağlıyor.
Şarj süresi var olan güç miktarına göre değişkenlik gösteriyor:
– Entegre şarj kablosu ile Legrand® Green Up™ üzerinden tam şarj için 16 saat
– WallBox ile (üç faz 11 kW veya tek faz 7,4 kW) tam bir şarj için 5 saat 15 dakika ile 8 saat arasında
100 kW halka açık terminaller ile bataryanın yüzde 80’ini şarj etmek için 30 dakika yetiyor.
– Bataryanın termik düzenlenmesi bu tip terminallerin kullanımını mümkün kılıyor.
Hangi motorlar ile gelcek?
– PureTech 100 S&S BVM6,
– PureTech 130 S&S BVM6 veya EAT8,
– PureTech 155 S&S EAT8 (sadece GT versiyonunda).
Dizel motorlar yeni 4 silindirli 1,5 litre hacimli (ilk etapta Euro 6d-temp standardını karşılıyor) motor ailesinden oluşuyor :
– BlueHDi 100 S&S BVM6,
– BlueHDi 130 S&S EAT8.
Bazı motorlar, yakıt kalitesi ve egzoz gazı arındırma düzenlemeleri doğrultusunda bazı pazarlar için özel olarak uyarlanıyor.
Dünyanın SUV’si olmaya aday yeni Peugeot SUV 2008, 2019 yılının sonundan itibaren satışa sunulacak. Üretimi ise Avrupa pazarı için Vigo tesisinde ve Çin pazarı için Wuhan tesisinde gerçekleşecek.