YERDEN YÜKSELİYOR
İtalyan marka, 500X ismini alan model yerden yüksek yapısı ve sportif tasarımıyla öne çıkarken tüketim konusunda da oldukça iddialı. Test konuğumuz olan 500x tüm soruları cevaplıyor
İtalyan otomotiv üreticisi Fiat, markanın en köklü modellerinden olan 500 için yepyeni bir versiyon daha ortaya çıkardı. Artık daha da genişleyen 500, X isminide alarak 500X oldu. Büyüyen crossover pazarında daha da iddialı olmaya çalışan Fiat’ın, yeni kozunu test ettik. 500X zengin donanımı, hiçbir markada olmadığı kadar çok şanzıman ve çekiş sistemi seçeneğiyle dikkat çekiyor. Yuvarlak farlar ve hemen altındaki gündüz aydınlatmalarıyla tipik 500 tasarımını yansıtan araç, kaslı bir görünüme sahip. Geniş hava girişlerine sahip ön tampon, Cross Plus versiyonuna özel olarak tasarlanmış. Arkaya kadar uzanan geniş omuz çizgileri, arka bölümde tipik 500 far grubuyla destekleniyor. Küçük arka cam, sportif tasarımı ön plana çıkarırken arka tampon da yine Cross Plus’a özel. Aracın boyutlarına bakacak olursak uzunluğu 4.27 metre, genişlik 1.79 metre iken yerden yüksekliği de 1.60 metre olarak kayıtlara geçmiş.
3 farklı sürüş modu
Aracın iç mekanında dış mekanda olduğu gibi yuvarlak hatlar ön planda. Klima kontrol birimleri, orta konsoldaki tuşlar ve iri göstergeler tamamen uyum içinde. 5 inçlik dokunmatik ekranlı multimedya sisteminin en tepeye yerleştirildiği orta konsolda fazla tuş kullanımından kaçınan marka, ergonomik bir kokpit ortaya çıkarmış. Cross Plus versiyonunda sunulan sürüş modu seçicinin kumandası vites kolunan arkasına yerleştirilmiş. Sistem, spor, normal ve Traction+ seçeneklerine sahip. Spor modda gaz tepkisi hissedilir şekilde artarken sürüş çok daha sportif hale geliyor. Traction+ seçeneği ise, bir nevi diferansiyel kilidi özellikleri sergiliyor. Önden çekişli otomobilde bu mod, bir lastiğin patinaja düşmesi durumunda torkudiğer lastiğe ileterek ilerlemeyi sağlıyor. Yüksek oturma pozisyonuyla yola hakim bir sürüş deneyimi vadeden araçta sunulan yaşam alanı yeteri kadar ferah. Lastik tamir kiti olan araçlarda sunulan 350 litrelik bagaj da sınıf standartlarında.
120 beygirlik dizel
Fiat 500X’in motor yelpazesi oldukça geniş. Bize konuk olan ve tek dizel seçenek olan 1.6 litrelik Multijet II, doğal olarak en tasarruflu versiyon. Sadece 6 ileri manuel şanzımanla sunulan bu motor, 120 beygir güç ve 320 nm tork üretiyor. Bu üniteyle araç 0-100 km/s ivmelenmesini 10.5 saniye tamamlarken saatte 186 kilometrelik son sürate ulaşabiliyor. Kısa oranları ve net geçişleriyle beğenimizi kazanan şanzıman, sportif bir kullanıma sahip. Dizel motor, performansına rağmen düşük tüketim değerleri vadediyor. Fabrika verilerine göre ortalama tüketim 4.1 litre. Bizim denemelerimizde ulaştığımız 5.5 litrelik rakama ulaştık. Tatlı sert süspansiyon sistemi sayesinde virajlarda fazlaca yatma eğilimi sergilemeyen araç, yol tutuş yeteneğiyle de beklentileri karşılıyor.