‘Yetkili Servis Kalitesinde Özel Servis Hizmeti Veriyoruz’
Son yıllarda gelişim gösteren premium araç servislerinin en yeni üyelerinden Aşin Otomobil’in Genel Müdürü Okan Erdem ile özel servisler ve lüks otomobillerle ilgili keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik. Erdem, özellikle araç servis alışkanlıklarının Avrupa’ya göre ülkemizde çok farklı boyutlarda olduğuna dikkat çekiyor.
Aşin Otomobil’in kuruluş hikayesinden bize biraz bahseder misiniz?
Memnuniyetle. 1971 yılında Mercedes Benz ağır vasıta araçlarının yedek parça ithalat ve ihracatını gerçekleştirmek üzere kurulan ana firmamız Motor Aşin; karşılıklı güveni sağlamlaştıran ilkelerinden taviz vermeden 50 yıldır yurt içi ve yurt dışı pazarlarda faaliyet göstermekte. Otomobil grubunda ise Mercedes, BMW, Audi, Volkswagen, Seat, Skoda, Porsche, Opel, Land Rover, Japon ve Kore grubu araçların orijinal ve muadil yedek parçalarını tedarik ederek, yurt içi ve yurt dışına pazarlamakta. Ürün gamında orijinal yedek parçalar ile beraber, dünyaca bilinen 130’dan fazla markayı içeren geniş ürün yelpazesi ve yüksek stok kapasitesine sahip. Aşin Motorlu Araçlar A.Ş olarak ise 2014 yılı itibari ile Mercedes Benz Hafif Ticari Araç ve Ağır Vasıta grubunda Yetkili Servis hizmeti vermeye başladık. 2020 yılı 4. Çeyreği itibari ile ise Aşin Otomobil markamız ile lüks otomobil segmentinde Mercedes, BMW, Audi, Porsche ve Land Rover grubuna servis hizmeti vermekteyiz.
Peki bize biraz kendinizden bahseder misiniz? Gündelik araç tercihiniz ne yönde?
Eğitim hayatımı Alman ekolü diyebileceğimiz okullarda tamamladım. 2003 yılında İstanbul Erkek Lisesini bitirdikten sonra 3 yıl Avusturya Viyana Ekonomi Üniversitesinde İşletme Eğitimi ve 1 yıl Marmara Üniversitesi Almanca İşletme olmak üzere lisans eğitimimi tamamladım. Ardından 7 ay süre ile Avustralya’da Melbourne Üniversitesi Business English programını bitirdim. 2014 yılı itibari ile Aşin Motorlu Araçlar A.Ş ve Aşin Otomobil Genel Müdürlüğünü yürütüyorum. Almanların belki de en iyi ürettiği ürün, kendini son derece güvende hissedeceğiniz otomobilleridir. Bu sebeple ilk otomobilim Audi A6 idi. 4-5 yıl kadar onu kullandım. Çok keyifli ve konforlu bir araçtı benim için. Ardından Mercedes Yetkili Servisliği almamız sebebi ile Mercedes’e geçiş yaptım. W212 E-Serisi 3 yıl kadar kullandım. Şimdi ise W213 E-Serisi kullanıyorum. Gayet keyifli bir sürüşü olan yine son derece kaliteli güvenli bir araç.
Son yıllarda gözümüze çarpan ikinci eldeki hareketlilik servisleri etkiledi mi?
İkinci el araç fiyatlarındaki artış, araç sahiplerinin, sahip oldukları araca daha çok özen göstermesine sebep oldu. Eskiden 200 bin TL olan premium bir otomobil 400 bin TL bandına ulaşmış durumda. İyi bakılan bir otomobilin ömrünün uzayacağı ve ikinci el değerini artıracağı bir gerçek. Pandeminin getirdiği olumsuz şartlar bir parça ikinci eldeki sirkülasyonla sönümlenmiş oldu.
Sizi sektördeki rakiplerinizden ayıran faktörler neler?
Kendimizi en güçlü hissettiğimiz 2 ana faktör var. Birincisi gerçek bir yetkili servis standardında özel servis hizmeti veriyor olmamız. İkincisi ise ana faaliyet konumuz yedek parça ithalat ve ihracatı olması sebebi ile 130 a yakın OEM (Orijinal Ekipman Üreticisi) muadil yedek parça markasının Türkiye’de sayılı distribütörlerinden biriyiz. Bu sebeple yedek parça stok seviyemiz çok kuvvetli. Otomobilinize birinci elden yedek parçayı kendi stokumuzdan takarak misafirimize ciddi şekilde satın alma fiyat avantajı sağlayarak daha ekonomik onarım maliyetleri sunabiliyoruz.
Oto servisleri sektörü Türkiye’de hangi konumda? Avrupa ile karşılaştırdığınızda, servis anlayışında ne gibi farklılıklar söz konusu?
Servis alışkanlığı Avrupa ülkelerine göre Türkiye’de çok farklı bir boyutta. Avrupa’da yüksek işçilik ücretleri, insanları periyodik bakımları “do it yourself-DIY” mantığıyla yapmaya yöneltiyor. Ağır bakımlar ya da önemli mekanik problemler yaşayan otomobiller ise gözden çıkarılıyor. Ülkemizde uygulanan servis işlemlerinin işçilikleri çok daha uygun, hatta Almanya’da yaşayan birçok vatandaşımızın tatil zamanı Türkiye’de araç bakımlarını yaptırdıklarına şahit olabilirsiniz.
Herkesin aklındaki soru: yetkili servis yerine özel servis neden tercih edilmeli?
Öncelikle bu tamamen tüketici tercihleri ile alakalı bir soru aslında. Bu soruya biraz stratejik cevap vermek gerekir. Biz Aşin grubu olarak hem yetkili servis hizmeti hem de özel servis hizmeti veren bir firmayız. Aracınızın garanti kapsamı devam ettiği sürece yetkili servis kullanımını devam ettirmek gerekir. Lakin garantisi biten otomobilinizi gerçekten işini yetkili servis standartı ile hizmet veren, TSE sertifikalı, mesleki eğitimini almış sertifikalı teknik bir ekibe sahip olan, merdiven altı, adı sanı belli olmayan yedek parçalar yerine, tüketici istediği zaman orijinal yedek parça ile ya da tercih ettiği takdirde dünyaca kendine kanıtlamış OEM yedek parçalar ile hizmet veren bizim gibi Özel Servislerden de hizmet almasında hiçbir sakınca bulunmamaktadır. Dikkat edilmesi gereken hizmet alınan kurumun taktığı yedek parçanın garantisini verip arkasında durması ve işçilik kalitesi ile düzgün hizmet vermesi olmasıdır.
Otomobil sahipleri bakımları aksatırsa ne olur?
Otomobilinizdeki her parça ve her sıvı belirli ömürle işlevini yerine getirir. Atladığınız herhangi bir arıza, zaman içerisinde başka arızalara sebep olur ve bu arızalar yüzbinlerce TL’yi bulabilir. Örneğin aracınız yağ eksiltiyorsa ve bunun farkında değilseniz, bir bakım atladıysanız, yağsız kalan motor yatak vurmaya-sarmaya başlar. Motor revizyonu da günümüzde çok yüksek maliyetli bir işlemdir. Bu sebeple araç sahipleri üreticinin tavsiye ettiği yıl ve kilometre aralıklarında sürekli bakım görmeli. İyi bakılmış bir otomobil sahibini hiçbir zaman üzmez.