ZAMAN KAYBETMEK İSTEMEYENLERE
Fransız üretici Renault motor sporlarındaki deneyimini Megane’a aktardı. Etkileyici yol tutuşu ve dikkat çeken tasarımıyla Megane R.S. 265 beygir gücünde
Geçirdiği makyaj ile birlikte yeni bir ön yüze kavuşan Renault Megane R.S. öncelikli olarak Türkiye’ye siparişle geliyor. Tamamiyle Renault Sport alt yapısıyla geliştirilen araç, tüm dikkatleri üstüne çekiyor. Daha sportif bir tampona kavuşan Megane R.S. kırmızı V şeklindeki kırmızı şerit ile kombine edilmiş. LED gündüz farlarının hemen tamponun alt kısmında yer alıyor ve piano siyahı detay şık bir görünüm sunmuş. Büyük logonun hemen alt kısmında R.S. logosu yer alıyor ve araç bu logoyla neler yapabileceğinin kopyasını veriyor. Aracın yan kısmına baktığımızda 19 inçlik büyük jantlarla karşılaşıyoruz. Kırmızı şeritlerle kombine edilen siyah jantlar renk uyumunu gözler önüne seriyor. Arka kısımda stop grupları yana uzatılmış. Kırmızı spoyler ve difizör yarış otomobillerinden farksız bir görüntü çizmiş. Sarı, kırmızı ve siyah renklerden oluşan dış tasarım tamamen bir uyum sağlamış ve F1’e gönderme yapan detaylar Megane R.S.’te buluşmuş. Aracın boyutlarına bakacak olursak uzunluğu 4.29 metre, genişliği 1.84 metre ve yerden yüksekliği de 1.43 metre olarak kayıtlara geçmiş.
R.S. monitör
Aracın iç mekanına girdiğimizde ilk etapta Recaro deri/kumaş yarış koltukları gözümüze çarpıyor. Koltukların baldır ve sırt destekleri üst düzeyde desek yerinde olur. Diğer Megane modellerinden tamamıyla ayırmanın mümkün olduğu Megane R.S.’te asıl teknoloji monitör de. Kırmızı dikişli direksiyon ve vites topuzu kendinizi özel hissettiriyor. Ön panelin ortasındaki ekran oldukça interaktif. Vites arkasına konumlandırılan bir joystick ile kontrol edilebilen bu alan dokunmatik özelliğe de sahip. Tüm multimedya işlemleri, navigasyon bu ekran üzerinden hizmet verebiliyor. Bu ekran yarış sırasında tork göstergesi, patinaja kalan lastikler, tork ve güç eğrisi göstergesi, tur zamanlamaları, lastiklerin durumu, fren basıncı ve yağ sıcaklığı gibi birçok bilgiyi size sunabiliyor. Standart donanımdaki RS monitör aracın 0-100 kilometre hızlanmasına varana kadar bir çok özelliği gösteriyor. Arka bölümde otomobilin coupe formundan dolayı özellikle diz mesafesi konusunda dar bir alan size sunulmuş. Baş mesafesi konusunda sıkıntı bulunmuyor. Modelin bagaj hacmi ise 377 litre.
265 beygirlik Turbo
Elektronik diferansiyel kilidi ve standart olarak sunulan şasi, yol tutuş konusunda mükemmeli ortaya koyuyor. Sınırları aşmadığınız veya kurallara uygun girdiğiniz virajlardan alnınızın akıyla çıkmak mümkün. Büyük egzoz çıkardığı seslerle gaza basmaya teşvik ediyor. Zengin bir donanımla sunulan araçta, 6 hava yastığı, geri görüş kamerası, otomatik klima, LED gündüz farı, Cruise Control gibi özellikler sunuluyor. Araçta 2 litrelik turbo benzinli bir motora yer verilmiş. 265 beygir güç üreten bu motorun maksimum 360 Nm’lik torka sahip. 6 ileri manuel şanzımanla sunulan model 0’dan 100 kilometre hıza 6 saniyede ulaşıyor. Maksimum 254 kilometre hıza ulaşan araç, gaza basarken bağımlılık yapabilir. Bu sebeple sağ ayağınıza hakim olamaya bilirsiniz buda yakıt tüketimine etki eder. Fabrika verisine göre 100 kilometrede ortalama 7.5 litre, önceki versiyona göre iyileşen tüketim bizim sürüşümüz boyunca 9 litreyi geçmedi. Fakat dediğimiz gibi çoğu zaman sağ ayağımıza hakim olamadık ve bu değer 12 litrelere kadar ulaştı. Bu değerler 2 litrelik bir sporcu için oldukça iyi desek yerinde olur.